نماینده پارلمان انگلیس: لزوم بازرسی از زرادخانه های اسرائیل/ایران تهدید نیست؛ با شکست طرح ایران هراسی توسط دیپلماسی دولت:

نماینده پارلمان انگلیس: لزوم بازرسی از زرادخانه های اسرائیل/ایران تهدید نیست؛

«جنیفر تانگ» نماینده مجلس اعیان انگلیس ضمن انتقاد از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن برای دیدار با همتای انگلیسی اش تصریح کرد که تل آویو بایستی اجازه بازرسی از زرادخانه های هسته ای اش را به بازرسان بین لمللی بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، «جنیفر تانگ» نماینده مجلس اعیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: به نظر من «ترزا می» طی چند هفته گذشته دو تصمیم غیرعادی گرفته است. اول از دونالد ترامپ برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورد و حالا هم از نتانیاهو. فکر می کردم او مدتی صبر خواهد کرد تا رفتار ترامپ و سیاست های او را بسنجد؛ در مورد نتانیاهو نیز بایستی منتظر می ماند و می دید که آیا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تبعیت خواهد کرد یا خیر؟.
وی در پاسخ به این سئوال که سفر نخست وزیری رژیم صهیونیستی به لندن را چطور ارزیابی می کند، گفت: نتانیاهو به اینجا آمده است تا حمایت دولت انگلیس را که به نظر او نسبت به دولت های پیشین کمتر متمایل به اسرائیل است، جلب کند.
تانگ افزود: مردم انگلیس به دین یهود احترام می گذارند، اما مخالف صهیونیسم هستند. زمان آن فرا رسیده تا علاوه بر اظهارات ضد اسرائیلی، علیه دولت اسرائیل وارد عمل شویم.
این نماینده مجلس اعیان در پاسخ به پرسشی در این خصوص که موضع لندن درقبال رژیم صهیونیستی در حالی که از یک سو از قطعنامه ضد اسرائیلی حمایت کرده و از سوی دیگر نتانیاهو را دعوت می کند، چیست، گفت: من هم نمی دانم. البته زمانی که لندن از سیاست های اوباما [علیه اسرائیل] در روزهای آخر حمایت کرد خرسند شدم. هر چند اوباما هم خیلی دیر عمل کرد اما همه ما از محدودیت هایی که او در آمریکا با آن مواجه بود آگاه هستیم.
تانگ افزود: اما من از سیاست های «ترزامی» ناراضی هستم. چون امیدوار بودم که او عاقلانه تر عمل و اتحادیه اروپا را علیه اسرائیل تشویق کند. انتظار داشتم که «ترزا می» از اتحادیه اروپا بخواهد تا همکاری های تجاری اش را با اسرائیل، تا زمانی تل آویو به قوانین بین الملل و حقوق بشر احترام نگذاشته است، قطع کند. اما اکنون حتی این اقدام را هم نمی تواند صورت دهد چون از اتحادیه اروپا خارج می شویم.
وی در پاسخی در مورد مواضع لندن در قبال برجام نیز گفت: به نظر من نقش انگلیس بسیار حساس است. یکی از محورهایی که بایستی در این معادله گنجانده شود این است که اسرائیل همانطور که همه می دانیم دارای زرادخانه های هسته ای است که آنها را اعلام نکرده است.
این مقام انگلیسی تصریح کرد: آنها تنها رژیمی در خاورمیانه هستند که دارای سلاح هسته ای بوده و بایستی به بازرسان بین المللی اجازه بازرسی بدهند.
تانگ افزود: به نظر من انگلیس می تواند از این مساله بهره برداری کرده و به اسرائیل اعلام کند تا زمانی که با ایران رفتار منطقی و عادلانه شود، این کشور تهدیدی بشمار نمی آید.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته در داونینگ استریت دیدار و گفت وگو کرد.
این دیدار در حالی برگزار شد که شماری از حامیان مردم فلسطین از جمله شماری از یهودیان در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس و دیدارش با ‘ترزا می’ همتای انگلیسی‌اش، در برابر ساختمان نخست وزیری (داونینگ استریت) در لندن تجمع کردند.