مهلت شرکت در اولین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان تا ۱۰ بهمن؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

مهلت شرکت در اولین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان تا ۱۰ بهمن؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق،اولین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان در فروردین ماه برگزار میگردد.احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو اظهارکرد: اولین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تمدید شده و تا ۱۰ بهمن ماه فرصت است افزود: این جشنواره در دوره قبل به صورت استانی و منطقه ای برگزار شد، اما امسال در سطح ملی برگزار می شود که شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را؛ شناسایی و معرفی پتانسیل موجود در منطقه زیبای تالاب کجی نمکزار نهبندان، اجرای اثر هنری مطابق با محیط طبیعی و تاثیر گذاری آن برمخاطب ، ایجاد جاذبه های گردشگری در منطقه، تشویق و ترغیب هنرمندان، ایجاد روحیه نشاط در هنرمندان، تولید آثار حجمی فاخر و برگزاری نمایشگاه محیطی آثار عنوان کرد.

محبی با اشاره به اینکه موضوع جشنواره آزاد و همچنین در دو بخش ویژه با موضوع طبیعت و حفاظت محیط زیست است و هنرمندان می‌توانند حداکثر ٥ اثر را در مرحله اول به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه به تمامی شرکت کنندگان در مرحله نهایی جشنواره گواهی شرکت اهدا خواهد شد، گفت: به گروه اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ٤٠ میلیون ریال، به گروه دوم جشنواره لوح تقدیر و مبلغ ٣٠ میلیون ریال،به گروه سوم لوح تقدیر و مبلغ ٢٠ میلیون ریال و در بخش ویژه به دو اثر هر بخش مبلغ ١٥ میلیون ریال اهدا خواهد شد. مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام در این جشنواره برای داوری آثار باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را از سایتhttp://khj.farhang.gov.ir/fa/talabnamaki بخش خدمات الکترونیک دریافت و تکمیل نموده و به همراه تصویر نمونه آثار خود شامل آثار حجمی ساخته شده با گل و ایده مورد نظر خود را جهت اجرا در محیط به آدرس اینترنتیjh.ershad@yahoo.com ارسال نمایند.

محبی در خصوص تقویم اجرایی جشنواره یادآور شد: داوری مرحله اول جشنواره دهه دوم بهمن ٩٥ ، اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله اجرایی هفته اول اسفندماه ٩٥ و برگزاری کارگاه توجیهی و مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره دهه سوم فروردین ماه ٩٦برگزار خواهد شد.

تالاب کجی و دریاچه نمک با وسعت ٢٢٧٦٥ هکتار در شمال غربی روستای چاه دراز و در ٧٥ کیلومتری شهرستان نهبندان و در حاشیه محور ارتباطی بیرجند به زاهدان قرار گرفته است.