طرح تحول نظام سلامت سبب توجه ویژه به بهسازی محیط بیمارستان ها شد؛ استاندار خراسان جنوبی:

طرح تحول نظام سلامت سبب توجه ویژه به بهسازی محیط بیمارستان ها شد؛

سید علی اکبر پرویزی گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ تاکنون در حوزه بهسازی، هتلینگ، فضای عمومی و درونی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی توجه ویژه ای توسط دولت یازدهم لحاظ شده است. وی برای تبریک روز پرستار و دیدار با جامعه پرستاری در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، سید علی اکبر پرویزی روز شنبه در دیدار با جامعه پرستاری بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند و تبریک روز پرستار افزود: با آغاز طرح تحول نظام سلامت اقدامات خوبی صورت گرفت و مردم از این طرح بهره مند شدند.
وی گفت: در دولت های گذشته هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به بهسازی محیط و اصلاح امور درمانی تاکید نکرده است.
وی بیان کرد: بسیاری از بیمارستان ها اوضاع درونی خجالت آوری داشتند که با اجرای طرح تحول سلامت و پافشاری و پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیاری از مشکلات اصلاح شد یا در حال اصلاح است.
به گزارش ایرنا پرویزی ادامه داد: شاید حتی جامعه پزشکی هم این انتظار را از دولت نداشت که بتواند در مدت سه سال اقدامات خوبی در راستای بهسازی و نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی انجام دهد.
وی عنوان کرد: تاکنون هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان به تعداد تخت های موجود اضافه شد و در خراسان جنوبی بیش از نیمی از تاریخ استان شدن و قبل از آن، تخت بیمارستانی اضافه شد و تعداد تخت جدید نیز افزوده خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و یادآور شد: همزمان با سفر رئیس جمهور تا پایان سال به استان، وزیر بهداشت نیز به استان سفر خواهد کرد.
به گزارش خبر شرق پرویزی به بدهکاری وزارت بهداشت به شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: روش های مالی جدیدی در برنامه ششم دیده شد که به طور مستقیم در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.
وی گفت: همه می دانند دولت در شرایط مالی نامناسبی است ولی درحوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم بخش عمده ای از تخت هایی که در دستور کار است تامین می شود و پیش بینی و تدبیر وزارت بهداشت این است که ۲۰ هزار تخت جدید در دولت یازدهم به نتیجه برسد که واقعا بی سابقه است.
وی در ادامه با بیان اینکه کار سخت پرستاری را نمی توان با پول معامله کرد یا خرید، اظهار کرد: کارهایی از جمله رسیدگی به امور بیماران و معلولان از امور خاصی است که به لحاظ اخلاقی و انسانی از هر کسی ساخته نیست.
وی عنوان کرد: کار سخت پرستاری و گرفتاری هایی که خانواده ها با آن درگیر هستند قطعا تاثیر زیادی بر روحیه و زندگی پرسنل بیمارستان می گذارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان نظام تاکنون تلاش های زیادی برای این قشر جامعه انجام دادند و باید به تلاش خود ادامه دهند تا حداقل های حقوق و مزایای پرستاران تامین شود.
پرویزی کمبود پزشک و پرستار را از جمله مشکلات حوزه درمانی استان دانست و یادآور شد: به دلیل کمبود نیرو برخی پرستاران با تمام توان مشغول کار هستند که در این حوزه نیز نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.
استاندار خراسان جنوبی برای تبریک روز پرستار و دیدار با جامعه پرستاری در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند حضور یافت.