شفاف سازی اقتصادی از مهمترین اقدام های دولت تدبیر و امید است؛ عیسی جعفری:

شفاف سازی اقتصادی از مهمترین اقدام های دولت تدبیر و امید است؛

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، شفاف سازی اقتصادی را از مهمترین اقدام های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با ایجاد فرصت های شغلی جدید، بهبود محیط کسب و کار و فضای سرمایه گذاری، گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، عیسی جعفری گیو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: دولت تدبیر و امید در حالی کار خود را شروع کرد که تورم و رکود حاکم بر بازار بیداد می کرد و با اینکه هر اقتصادی که با رکود مواجه شود بسیار آسیب پذیر می شود اما پایین آوردن تورم در اولویت کاری دولت قرار گرفت.
به گفته وی، بهبود شاخص های اقتصادی از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید با تک رقمی شدن تورم برای مردم کاملا محسوس شده و این نشان از تلاش های شبانه روزی خدمتگزاران مردم در دولت است.
وی اظهار کرد: با امضای توافق برجام شاخص های اقتصادی کشور بهبود یافت و این درحالی است که بانکها تا حدودی ارتباط موثری با بانکهای طرف مقابل ایجاد کرده اند.
جعفری گیو، با اشاره به اینکه دولت بلافاصله بعد از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ستاد مربوطه را تشکیل داد، افزود: دولت تدبیر و امید بر این اعتقاد است که حرکتی که در ارتباط با اقتصاد مقاومتی صورت گیرد باید کاملا جهادی باشد و یکی از مهمترین نتیجه های این ستاد بازگشایی هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی بود.
به گفته وی، تنها راه حل مشکل اشتغال، راه اندازی واحد های تولیدی و صنعتی است و اگر نتوانیم این امر را محقق کنیم بی شک آسیب بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرده ایم.
وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت مصرف و واردات از دیگر شاخص های اقتصاد مقاومتی است که باید با ساده زیستی، افزایش تولید داخلی و مصرف تولید داخلی به محقق شدن این امر کمک کنیم.
به گزارش خبر شرق، مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی، هم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: توجه چندین ساله رهبر معظم انقلاب به اقتصاد و تعیین نام های سال با محتوای اقتصادی، وظیفه خدمتگزاران به نظام را ۲ چنان کرده که باید مورد توجه همه مدیران قرار بگیرد.
محمد علی خاشی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور شناخته می شود، افزود: سعی خواهد شد با اجرای قوانین گمرکی از توسعه صادرات و ارتقای تولید داخلی حمایت شود.
به گفته وی با توجه به مشکل های عدیده زیرساختی در این استان، اما مفتخریم که بعد از ۱۰ روز از افتتاح سامانه امور گمرکی کشور در سال ۹۳، در مرز ماهیرود این سامانه را پایه ریزی کردیم و با توجه به اینکه بازار مناسبی در مرز ماهیرود برای توسعه تولید و فروش کالاهای داخلی وجود دارد امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: تنها راه استفاده از این ظرفیت با وجود رقبای خارجی نظیر پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و … تلاش مضاعف و مدیریت مدون و دقیق است که امیدواریم با توسعه منابع انسانی زمینه را برای استفاده از این ظرفیت ها در مرز ماهیرود فراهم کنیم که اقدام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در اداره کل گمرکات و دستگاه های مربوطه در ۱۰ ماهه ۹۵ نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش ۲۸ درصد و از لحاظ وزن ۱۰۸ درصد افزایش اقلام گمرکی را شاهد بودیم.