رئیس جمهوری در آینده نزدیک به خراسان جنوبی سفر می کند؛ استاندار خراسان جنوبی:

رئیس جمهوری در آینده نزدیک به خراسان جنوبی سفر می کند؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق ، سید علی اکبر پرویزی ، روز چهارشنبه در آیین معارفه فرماندار سربیشه، افزود: حضور رئیس جمهوری و مسئولان بلند پایه نظام می تواند گره هایی از مشکل را رفع کند.
وی ادامه داد: با قبول مسئولیت در استانداری سعی شد، مشکل واقعی را آنگونه که هست به رئیس جمهوری و هیات دولت منتقل کنم، امیدوارم در بیان واقعیت های استان به وظیفه و رسالت مهم خود به عنوان استاندار به خوبی انجام وظیفه کرده باشم.
پرویزی عنوان کرد: تامین آب شرب، طرح انتقال آب و … از دریای عمان از جمله نیازهای مهم خراسان جنوبی است که در سفر رئیس جمهوری به استان طرح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و دامداری استان متاثر از ۱۸ سال خشکسالی است، یادآور شد: تداوم خشکسالی آسیب زیادی به استان وارد کرد که بعضا غیرقابل جبران است.
پرویزی بیان کرد: خراسان جنوبی با ۱۵۱هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود ۷۸۰هزار نفر جمعیت به عنوان سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، هزینه خدمت رسانی در آن بالاست و هزینه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی چند برابر است.

** اقدام های انجام شده بر پایه نظام بوده است
پرویزی در ادامه تاکید کرد: دولت ها نمی تواند ادعا کنند، هر کاری که در ۳۷ سال اخیر انجام شد به تنهایی انجام دادند، آنچه انجام شد، مرهون نظام و انقلاب اسلامی است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: مسئولان باید در نظر داشته باشند، اقدام آنها موجب بی اعتمادی مردم نسبت به نظام نشود و انتظار مردم باید به خوبی برآورده شود.
به گفته وی باید اعتماد با خدمت رسانی صادقانه همراه باشد، همانطور که مردم همیشه در صحنه بودند، همه باید پشتیبان نظام و انقلاب باشند.
وی با اشاره به اینکه بودجه ۷۸۰ میلیارد ریالی سال ۹۵ با توجه به وسعت استان کافی نیست، عنوان کرد: مدیران کل باید با رایزنی با وزارتخانه مربوط از ردیف های متفرقه ، بودجه جذب کنند.
پرویزی اظهار کرد: امسال بودجه متفرقه کشور ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است، اگر مدیران بتوانند از این ردیف اعتبار جذب کنند، هنر مدیریت خود را نشان دادند و گرنه هزینه کرد بودجه استانی، هنر نیست.
وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از ردیف های متفرقه در این مدت برای استان با پیگیری های زیاد جذب شد و یک هزار میلیارد ریال هم برای خسارت کشاورزان در نظر گرفته شد که به زودی تخصصیص می یابد و در همین ارتباط امیدوارم مدیران از بودجه ردیف های متفرقه بهترین استفاده را بکنند.
استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: پیگیری باید به گونه ای باشد، اگر یک روز نامه ای ارسال شد، ۲۹ روز باید پیگیری باشیم تا به نتیجه برسد، این بهتر از ۲ هزار نامه نگاری است که نوشته ولی پیگیری نشود.

** حمایت از صنایع در اولویت سیاست دولت است
پرویزی حمایت از صنایع را از اولویت ها و سیاست های کاری دولت تدبیر و امید دانست و ذکر کرد: در این ارتباط اقدام های خوبی اتجام شد، امیدوارم با حل مشکل مالیاتی و تامین اجتماعی و … گامی بزرگ در ارتقا تولید استان برداشته شود.
وی کیفیت بخشی تولید و صادرات را از اقدام های اصلی بیان کرد و افزود: اگر تولید کنندگان در بحث کیفیت تلاش نکنند، عموما صادراتی انجام نمی شود و خود به خود از گردونه تولید خارج خواهند شد.
وی در ادامه با بیان دستاوردهای برجام، اظهار کرد: شرایط بعد از برجام، موقعیت صادرات را فراهم کرد و خوشبختانه در ۲ سال گذشته تراز صادرات بالا رفته و نشانگر این است که با کیفیت تولید میزان صادرات از واردات بیشتر شده است.
پرویزی با اشاره به اینکه مشکل آب در شهرستان سربیشه همانند سایر نقاط استان در دست پیگیری است، افزود: خوشبختانه در بحث راه اقدام های مثبتی انجام شد، امید وارم با ۲۰۰ میلیارد ریالی بودجه ای که برای جاده ماهیرود به استان فراه افغانستان اختصاص یافت، این جاده به زودی تکمیل شود.
وی در ادامه عنوان کرد: با پایان یافتن این پروژه با توجه به رونق اقتصادی، منافع زیادی متوجه این منطقه خواهد شد و به تبع آن رفت و آمد و ترانزیت نیاز به خدماتی دارد که باز هم در اقتصاد منطقه موثر خواهد بود.

** حاشیه سازی بیشترین ضربه را به استان وارد می کند
استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: حاشیه سازی ها بیشترین ضربه را به استان وارد می کند، شخصی دروغ می گوید،افرادی هم بدون تحقیق منتشر می کنند و این اقدام از اسلام به دور است.
پرویزی ادامه داد: به اعتقادم مشغول کار و خدمت رسانی به مردم باشیم ، حاشیه ها هم کمتر می شود مگر در مورد کسانی که زود قضاوت می کنند.
به گفته وی حاشیه هایی که درست می کنند با ارایه مستندات به مرکز از استانداری خواسته شد، شکایت شود به دلیل برخی صلاحدیدها این کار انجام نشد.
وی اظهار کرد: وظیفه اصلی ما به عنوان خدمتگزاران نظام به مردم خدمت است، در مقابل مردم تکلیف داریم، اگر مدعی پیروی از امام علی (ع) هستیم حداقل باید برخی جوانب را رعایت کنیم.