در یک سالگی برجام: افزایش ۴ برابری صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی در سال جاری؛

در یک سالگی برجام: افزایش ۴ برابری صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی در سال جاری؛

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: صادرات صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی امسال نسبت به سال گذشته ۳۸۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارشخبر شرق، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حسین عباس زاده، اظهارکرد: براساس اعلام گمرکات کل کشور آمار صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۱۳ دلار از ابتدای سال تا دی ماه جاری بوده است.

وی ادامه داد: در این بین گلیم   همچنان در صدر صادرات تولیدات صنایع‌دستی و سنتی استان قرار دارد.معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کشور افغانستان اصلی‌ترین مقصد صادراتی صنایع‌دستی استان است.

عباس‌زاده ادامه داد: صنایع‌دستی یکی از بهترین پتانسیل‌های استان برای ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و تولید ثروت و یکی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی   است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در سال ابتدایی اجرای برجام هستیم اما به آرامی فضای تعامل اقتصادی تولیدکنندگان صنایع دستی این استان با مشتریان خارجی بهبود یافته و موانع صادرات صنایع‌دستی استان به خارج از کشور رفع خواهد شد. معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: با این روند صادارات صنایع‌دستی استان به سایر کشورهای منطقه و جهان نیز با رشد مواجه خواهد شد.