توزیع ۲۹۵هزار اصله نهال تولیدی نهالستان منابع طبیعی درمیان؛

توزیع ۲۹۵هزار اصله نهال تولیدی نهالستان منابع طبیعی درمیان؛

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی(۱۵تا ۲۲ اسفندماه) ۲۹۵ هزار اصله نهال تولیدی نهالستان منابع طبیعی این شهرستان توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، مهدی حاجی زاده روز چهارشنبه در ستاد برنامه ریزی هفته منابع طبیعی شهرستان، افزود: بادام، بادامشک، اقاقیا، سرو خمره ای، کاج و زبان گنجشک از جمله این نهالهاست.
وی همچنین از افتتاح چهار طرح عمرانی با یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه خبر داد و گفت: هماهنگی ها باید به گونه ای باشد تا نهال ها در تمام روستاها ه خوبی توزیع شود.
وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، توزیع نهال رایگان، کاشت نهال در منزل پدران شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با فرماندار و نواختن زنگ درختکاری در مدارس را از برنامه های هفته منابع طبیعی ذکر کرد.
وی منابع طبیعی را ثروت الهی هر جامعه دانست که متعلق به همه نسلهاست و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.
وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع جزو مراتع فقیر و خیلی فقیر شهرستان است، گفت: بیابان زایی بعد از چالش تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین به عنوان سومین چالش مهم جامعه انسانی محسوب می شود.
وی ادامه داد: استفاده ناپایدار از ذخایر و منابع آب زیرزمینی علاوه بر کاهش آب سفره ها و شور شدن آنها، افت کمی و کیفی منابع آبی را به دنبال دارد.
به گفته وی هماهنگی ها در خصوص نامگذاری نهالستان منابع طبیعی شهرستان به نام یکی از سرداران شهید شهرستان در حال انجام است.
بخشدار مرکزی درمیان هم در این نشست گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند احساس مسئولیت، مشارکت و هم افزایی بیشتری است.
محسن صفایی بیان کرد: در صورت احساس مسئولیت همگانی در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست می توان امید داشت که چالش های زیست محیطی رفع و محیطی سالم برای نسل های آینده داشته باشیم.
وی یادآور شد: مشارکت مردم در حفظ جنگل‌ها و مراتع به دلیل کمبود امکانات و نیرو های حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ضروری است.