سناریوی جدید دلواپسان: تلاش برای نا امید کردن ملت !!! سناریویی جدید علیه دولت:

سناریوی جدید دلواپسان: تلاش برای نا امید کردن ملت !!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق،  در روزهای گذشته مدیر فرودگاه های استان خراسان از استفاده از هواپیمای جدیداً خریداری شده جمهوری اسلامی پس از لغو تحریم ها برای استان خراسان جنوبی خبر داده بود.

لینک خبر : (با کلیک بر روی متن به خبر اصلی در سایت اصلی دسترسی خواهید داشت)

هادی سلامی مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران؛ اظهارکرد: ۱۰ و ۱۷ بهمن ماه فرودگاه بین المللی بیرجند میزبان ایرباس جدید خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گفته وی این هواپیما در گردش پروازهای خود در دو تاریخ به فرودگاه بیرجند امده و مسافران استان را جابجا خواهد کرد.

حال نکته اصلی اینجاست که برخی ار سانه های عمدتا مخالف دولت که هر موفقیتی را منفی جلوه میدهند، تلاش زیادی دارند تا این اتفاق ساده را تبلیغات معرفی کنند.

عین متن کامل سایت خاورستان در نقد استفاده از هواپیمای جدید برای مردم استان:(با کلیک بر روی متن به خبر اصلی در سایت اصلی دسترسی خواهید داشت)

کته جالب در این گزارش این است که این هواپیما فقط و فقط دو روز وارد فرودگاه بیرجند می شود و در این دو روز مسیر رفت و برگشت بیرجند- تهران را انجام می دهد، و باز برای اینکه بقیه مردم کشور هم سوار این هواپیما شوند، به فرودگاه های سایر استان های کشور خواهد رفت، در واقع این هواپیما به فرودگاه بیرجند اختصاص نیافته و فقط برای اینکه مردم بیرجند هم سوار شدن بر این هواپیما را تجربه کنند طی دوروز پروازهایی از استان را انجام خواهد داد!!!

 در واقع سوارکردن مردم بر هواپیمای ایرباس، از دستاوردهای برجام است که اینگونه مسئولان برای آن فضاسازی و تبلیغات می کنند. اما برای خرید یک هواپیما این همه تبلیغات و بوق و کرنا کردن نیاز نبود و منتظر ماندن چندین وزیر و نماینده مجلس برای چند ساعت در فرودگاه برای ورود یک هواپیمای مرجوعی در شأن مسؤولان و مردم ایران نبود.

 اکنون هم این فضاسازی ها و تبلیغات برای یک بار سوارکردن مردم بر این هواپیما، در شأن مسئولان و همچنین مردم استان نیست و این‌ها دستاوردی برای برجام محسوب نمی‌شود چرا که طبق نظرسنجی های صورت گرفته از مردم، اولویت آن‌ها خرید هواپیما نیست بلکه بیکاری و معیشت را موضوع اصلی دانسته‌اند.

این فضاسازی های مسئولان دولتی که در قطعا برای بهره برداری های انتخاباتی است در حالی است که صنعت هسته ایران  که خون شهدای زیادی برای آن ریخته شد، نادیده گرفته شده و تاکنون نه تنها هیچ امتیازی به جز یک هواپیما به ایران داده نشده بلکه دوباره تحریم ها علیه ایران تمدید شد.

 اما در همه این پریشان حالی کشور پس از برجام، مسئولان تنها به همین یک هواپیما دلخوش کرده اند و آن را دستاورد بزرگی در برابر آنچه در برجام از دست داده اند می دانند.

 قطعا اینکه این هواپیما به مناسبت دهه فجر در سطح کشور بچرخد تا به عنوان دستاورد بزرگ دولت به مردم معرفی شود و تمام مردم بر آن سوار شوند، هیچ دردی را از کسی دوا نمی کند و اصلا شیوه تبلیغات مناسبی از نظر مردم نیست.”

قابل توجه دوستان دلواپس ما که نگران سوار شدن هم استانی های خود بر بهترین و به روزترین هواپیمای ایران هستند می رسانیم که اگر دولت قصد تبلیغات داشت مسلما برای شهر ها و استان هایی این کار را انجام می داد که مسافران بیشتری دارند تا افراد بیشتری از ان استفاده کنند نه برای استان کوچکی مانند خراسان جنوبی که جمعیت رای دهنده آن در حد یکی از مناطق شهر تهران هم نیست!

از طرفی نکته حائز اهمیت برای پاسخ به دوستان در استفاده از هواپیمای جدید نیست بلکه صرف این منظور است که اگر این هواپیما جزو اموال عمومی و بیت المال مردم ایران است، پس مسلما برای همه مردم باید استفاده شود. اگر این هواپیما را دولت صرفا برای مردم شهر های بزرگ مثلا فقط  تهران استفاده می کرد یا صرفا برای پرواز های خارجی،  باز همین دوستان تیتر می زدند که برجام برای مردم محروم نیست و دولت به فکر مردم مناطق کمتر توسعه یافته نیست ولی حال که این اتفاق برای مردم همه کشور می افتد بانگ بیخیالی سر می دهند و آنرا اتفاقی ساده میخوانند که دولت قصدش صرفاً تبلیغات است.

البته همگان می دانند –برعکس این دوستان دلواپس- که خرید هواپیما و رهایی از شر تحریم های خرید هواپیما و قطعات یدکی و تعمیرات جزو تحریم های هسته ای نبوده است و این کار با درایت و امتیاز گیری تیم قدرتمند دیپلماسی ایران و در مذاکرات به اجرا درآمده است.

کاش همین رسانه محترم به یاد می اورد که در ماه های قبل که دولت استعمارگر امریکا و کنگره این کشور درگیر بحث عدم فروش هواپیما به ایران بودند بارها و بارها به بدعهدی امریکا و عدم شکست این تحریم اشاره کرد و افتخار میکرد که این تحریم ها لغو نخواهد شد و برجام شکست خورده و دولت مغلوب خواهد شد ولی امروزه با لغو این تهدیدات سناریویی جدید در پیش گرفته اند که دولت در حال تبلیغات است.

نکته دیگر این مطلب، جمله عجیب “اختصاص یافتن هواپیما به فرودگاه” است که در هیچ کدام از ایرلاین های ایران همچین چیزی وجود ندارد زیرا این فرودگاه نیست که مسئول حمل و نقل مسافر است بلکه بر عهده شرکت های مسافربری هواپیمایی است و شرکت های هواپیمایی برای هر شهر بر اساس مسیر پروازها، مدت زمان، میزان مسافر و … نوع هواپیما ها را مشخص و بعضاً تعویض می کنند پس این حرف که  به فرودگاهی هواپیمایی اختصاصی تعلق بگیرد حرف بیهوده ای است. شاید برای بعضی از شهرهای پر جمعیت و پر مسافر هواپیماها به صورت رفت و برگشت دائم در یک مسیر پرواز کنند ولی مسلما این شامل استان ما با تعداد پرواز های کم نیست.

نکته دیگر تهمت خرید هواپیمای مرجوعی توسط ایران است. در این باب نیز باید اینگونه پاسخ داد که کشوری اروپایی این هواپیما را سفراش داده ولی به دلیلی عدم توانایی تعهد به تعهدات مالی خودش از گرفتن ان سرباز زد، لذا ایران این موقعیت را عالی دانسته و برای جلوگیری از دعواهای سیاسی و کارشکنی های احتمالی اینده پس از مذاکره با ایرباس این هواپیما را دریافت کد. دقیقا مانند اینکه شما به نمایندگی خودرو می روید و خودرویی را می خرید که صاحبش بدون ستفاده صرفا ان را برای خرید در نمایشگاه قرار داده است.

اصل موضوع این بود که هواپیما را یک کشور خارجی سفارش داده اما به دلیل مشکلات مالی سفارش خود را لغو کرد. الان حتی صندلی‌های این هواپیما مطابق با سفارش آن کشور طراحی‌شده است ولی هواپیما صفر کیلومتر است و قبل از تحویل به ایران هیچ‌گونه پروازی نداشته و در سایت ‌هامبورگ مونتاژ و به ما تحویل داده شد. برای بهتر آشکار شدن این موضوع صرفا به مصاحبه خلبانی که این ایرباس را تحویل گرفته است بسنده می کنیم.

برای این منظور اشاره میکنیم به صحبت های خلبان این ایرباس: (با کلیک بر روی متن به خبر اصلی در سایت اصلی دسترسی خواهید داشت)

برای چه در ‌هامبورگ اسمبل شد؟

سایت مونتاژ یا اسمبل هواپیماهای مدل ٣٢٠ و ٣٨٠ در ‌هامبورگ قرار دارد و هواپیمای ایران‌ایر نیز در آنجا مونتاژ شد.


پس این موضوع ربطی به برگشتی‌بودن هواپیمای خریداری‌شده ندارد؟

من متوجه نمی‌شوم این شایعه از کجا آمد که هواپیما مرجوعی است. هواپیمای خریداری‌شده هرگز برگشتی نبود و همان‌طور که فیلم آن موجود است و در جشن تحویل این ایرباس نمایش داده شد، هواپیما در سایت ‌هامبورگ مونتاژ و رنگ‌آمیزی و به ایران تحویل داده شد.


یعنی هواپیمای ما حتی سفارش یک کشور دیگر هم نبوده است؟

موضوع این بود که هواپیما را یک کشور خارجی سفارش داده اما به دلیل مشکلات مالی سفارش خود را لغو کرد. الان حتی صندلی‌های این هواپیما مطابق با سفارش آن کشور طراحی‌شده است ولی هواپیما صفر کیلومتر است و قبل از تحویل به ایران هیچ‌گونه پروازی نداشته و در سایت ‌هامبورگ مونتاژ و به ما تحویل داده شد.

  وقتی وارد هواپیما شدید، نخستین چیزی که توجه‌تان را جلب کرد، چه بود؟

وقتی هواپیما را تحویل گرفتم، نخستین چیزی که توجه‌ام را جلب کرد، بوی نویی بود که از درون هواپیما استشمام کردم. تا امروز هرچه هواپیما تحویل گرفته بودم، کهنه بود و این برای نخستین‌بار بود که هواپیمایی را تحویل می‌گرفتم که مثل یک خودروی صفرکیلومتر و نو بوی خاصی از بدنه آن استشمام می‌کردم. “

حال قابل توجه کلیه دوستانی که نگران و ناراحتند که چرا آمریکای جنایتکار این تحریم ها را برداشته است بگوییم که در طول نزدیک به ۴۰ سال تحریم های ناجوانمردانه استکبار علیه مردم مسلمان و آزاده ایران، ناوگان هواپیمایی ایران به توان کمتر از ۵۰ درصدی خود رسیده بود آن هم با هواپیماهای دست چندم که از رده خارج بودند و به چند برابر قیمت از کشورهای آفریقایی یا آسیای شرقی خریداری می شدند.

در انتها قضاوت را بر عهده مردم می گذاریم تا آنها قضاوت کنند نه اینکه خود هم دادستان باشیم و هم قاضی.