هواپیمای جدید ایران حامل مسافران خراسان جنوبی؛ اولین پرواز ایرباس جدید به سرزمین طلای سرخ:

هواپیمای جدید ایران حامل مسافران خراسان جنوبی؛

در ۲۳ دی ماه سال جاری نخستین هواپیمای ایرباس به عنوان اولین دستاورد برجام وارد کشور شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق؛  هادی سلامی مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران؛ اظهارکرد: ۱۰ و ۱۷ بهمن ماه فرودگاه بین المللی بیرجند میزبان ایرباس جدید خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 وی افزود: پس از دوران طولانی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید هواپیما نداشتند در جریان مذاکراتی که پس از توافق برجام به کار بسته شد، ایران ‌ایر توانست بعد از ماه‌ها مذاکره دو قرارداد مجزا با ایرباس و بوئینگ به امضاء برساند و در مجموع ۱۸۰ فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت خواهد کرد که این اولین دستاورد این خرید بزرگ خواهد بود.

 مدیر کل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی هم حق استفاده از هواپیماهای نو و به روز را دارند گفت: این هواپیما به رجیستر EP-IFA است که به تازگی تحویل هواپیمایی هما شده است.

 سلامی درمورد ایرباس ۳۲۱ بیان کرد: این هواپیما جزو هواپیماهای با بدنه متوسط و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه‌برد و میان‌برد قرار می‌گیرد و ظرفیت پذیرش حدود ۱۹۵ نفر مسافر را دارد.

 وی افزود: طبق اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، این هواپیما روزهای یکشنبه مورخ ۱۰ و ۱۷ بهمن ماه ساعت ۷:۳۵ وارد فرودگاه بین المللی بیرجند خواهد شد.

 مدیرکل فرودگاه بین المللی خراسان جنوبی گفت: این هواپیما طی این دو روز ۴ لگ پروازی در مسیر بیرجند- تهران و برعکس خواهد داشت و باز برای اینکه بقیه مردم هم سوار بر این هواپیما شوند، به استان ها و شهرهای دیگر خواهد رفت.

 سلامی در خصوص این گفته اش که در مجموع ۱۸۰ فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت خواهد کرد که این اولین دستاورد این خرید بزرگ خواهد بود هم بیان کرد: بر اساس قرارداد انجام شده، این تعداد هواپیما طی ۱۰ سال به ایران تحویل خواهد شد.