بهره برداری از  واحد تولید سازه های فولادی در شهرک صنعتی بیرجند؛

بهره برداری از واحد تولید سازه های فولادی در شهرک صنعتی بیرجند؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، این واحد تولیدی که به دلیل برخی مشکلات قبل از سال ۹۳ تعطیل شده بود با واگذار شدن به مدیرعامل جدید، اوایل سال ۹۴ طرح توسعه اولیه آن انجام شد.
مدیرعامل شرکت سازه های فولادی شهرک صنعتی بیرجند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران به مقایسه وضعیت قدیم و جدید این واحد تولیدی اشاره کرد و افزود: مساحت زمین ۱۳ هزار متر مربع به ۱۷ هزار متر و سطح کل زیربنای مسقف از هزار و ۵۰۰ متر مربع به پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع افزایش یافت.
حمیدرضا صباغ گل گفت: همچنین سطح زیربنای تولید غیر مسقف این واحد تولیدی قبل از سال ۹۴ صفر بود که اکنون سه هزار متر مربع است.
به گزارش خبر شرق، وی اظهار کرد: ارزش ماشین آلات این واحد تولیدی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که به ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
وی عنوان کرد: ارزش تاسیسات برق، گاز، آب و فاضلاب این واحد تولیدی ۷۰۰ میلیون ریال تا قبل از سال ۹۴ بود که اکنون با اجرای طرح توسعه به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت سازه های فولادی شهرک صنعتی بیرجند یادآور شد: تعداد نیروی انسانی مشغول به کار به صورت مستقیم از ۱۰ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.
صباغ گل با بیان اینکه ارزش ریالی مجموعه بر اساس قیمت کارشناسی روز از ۱۰ میلیارد ریال به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: همچنین توان تولید سالیانه بر اساس پروانه بهره برداری از هزار و ۵۰۰ تن به ۲۵ هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی گفت: مالک قبلی این واحد تولیدی، تسهیلات هفت میلیارد ریالی که از بانک دریافت کرده را پرداخت نکرده بود.
وی ادامه داد: ۷۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی در بخش های ساختمان، تاسیسات برقی، تجهیزات، آسفالت معابر، بخش اداری و مالی و … هزینه شده است.
وی بیان کرد: بودجه مورد نیاز برای توسعه این واحد تولیدی از منابع داخلی شرکت و مبلغ چهار میلیارد ریال از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای طرح توسعه واحدهای تولیدی تامین شده است.
وی یادآور شد: مانع خاصی در تولید وجود ندارد، در حال حاضر ۸۰ درصد تولیدات به خارج استان ارسال و نیمه شرقی کشور پوشش داده می شود، برای صادرات به افغانستان نیز فضایی فراهم شده اما وارد فاز اجرایی نشده ایم.