ازدواج زمینه‌ساز آرامش و پیشرفت جوانان

ازدواج زمینه‌ساز آرامش و پیشرفت جوانان

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴ نزاجا حجت‌الاسلام حسن‌رضا سبزین، با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان و ازدواج آسان، جایگاه خانواده و خدمات ارائه شده به کارکنان پایور و وظیفه، گفت: هیچ بنایی ساخته نشده است که نزد خداوند عزّ وجلّ، محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد؛ چرا که ازدواج زمینه‌ساز پیشرفت و آرامش جوانان در طول زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبارشرق – حجت‌الاسلام حسن‌رضا سبزین رئیس عقیدتی ‌سیاسی مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نیروی زمینی ارتش، با حضور در آیین ازدواج و جوانی جمعیت، ضمن اشاره به جایگاه ازدواج در دین اسلام و احادیث شریف رسول اکرم (ص) گفت: هیچ بنایی ساخته نشده است که نزد خداوند عزّ وجلّ، محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد؛ چرا که ازدواج زمینه‌ساز پیشرفت زوجین در طول زندگی و موجب آرامش، نظم و پیشرفت جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نزاجا، با اشاره به نقش مهم ازدواج و فرزندآوری در جوانی جمعیت کشور، تأکید کرد: بهره‌مندی از جمعیت جوان در کشور، یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی است. کشوری که فاقد نیروی جوان کافی باشد، هیچ راهی ندارد، مگر آن‌که تسلیم اراده دیگران باشد؛ امری که با استقلال دینی و ملی ایران اسلامی ناهمخوان است.


حجت‌الاسلام سبزین به خدمات ارائه شده به زوجین در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نزاجا اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌ها و برنامه‌های این مرکز آموزشی، ازدواج جوانان بوده که دربرگیرنده کارکنان پایور و وظیفه است. به همین جهت در سه ماه گذشته کارگاه‌های پیش و بعد از ازدواج برای کارکنان و سربازان برگزار شده است.


وی ضمن اشاره به «طرح‌های فرهنگی مصباح» مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نزاجا بیرجند؛ خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در راستای گره‌گشایی و دستگیری از کارکنان طراحی شده است که رسیدگی به وضع معیشت و مشکلات کارکنان از اهداف اصلی این قبیل طرح‌ها‌ است.


لازم به ذکر است که در پایان آیین مذکور، از نقاشی “فاطمه(س)، راه نجات” رونمایی و تئاتر “دردسر های ازدواج آقا رجب” از زحمات عوامل این اثار تقدیر و تشکر شد.

نوید قاسمی – خبرنگار