یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، مصرف خراسان جنوبی ها در ۱۰ ماهه امسال؛

یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، مصرف خراسان جنوبی ها در ۱۰ ماهه امسال؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی، فرشید دشتی ، افزود: بخش نیروگاهی استان با مصرف ۷۱۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی معادل ۶۴ درصد بیشترین میزان مصرف را داشته است.
به گفته وی پس از آن بخش های خانگی، تجاری و عمومی حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب، برابر ۲۲ درصد گاز طبیعی را مصرف کرد.
وی تصریح کرد : بخش های صنعتی، سیمان و حمل و نقل در مجموع ۱۴درصد گاز طبیعی را مصرف کردند.
دشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ شهر و ۲۰۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است، بیان کرد: ۹۲ درصد خانوارهای شهری و ۳۵ درصد خانوار روستایی استان به گاز طبیعی دسترسی دارند.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی پنجم بهمن ماه گفته بود: سیستم گرمایشی سازمان های دولتی استان با هدف رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی توسط بازرسان این شرکت مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفت.
وی ادامه داد: بازرسی ها تا پایان فصل زمستان ادامه دارد، موسسه های دولتی با رعایت دمای ۱۸الی ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راه روها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، در انرژی صرفه جویی کنند.
وی خاموش کردن وسایل گرمایشی غیر ضروری در روزهای تعطیل، عایق بندی لوله‌ های موتورخانه و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با بر چسب انرژی بالا و … را از دیگر اقدامات برای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی برشمرد.