معلولیت فرصتی برای خداشناسی است

معلولیت فرصتی برای خداشناسی است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه معلولیت فرصتی برای خداشناسی است، گفت: اگر انسان از یک نظر دارای معلولیت است ولی از لحاظ دیگر خداوند استعدادهای بسیار زیادی در وجود وی قرار داده که باید این استعدادها شکوفا شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق به نقل از  ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی امروز ۱۴ آذرماه در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی علی اکبر(ع) بیرجند به مناسبت هفته معلولان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معلولان انسان‌های ارزشمندی هستند که آحاد جامعه باید به آ‌نها احترام بگذارند .

وی ادامه داد: نظام خلقت، نظامی احسن است و در بینش فلسفی اسلامی نظام خلقت به بهترین وجه آفریده شده است و اگر در نظام خلقت نقص و کمبودی مشاهده می‌کنیم به ذات مورد اراده خداوند نبوده بلکه در آن نقص خیر و کمالی وجود دارد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند موجودات را در نهایت زیبایی و کمال خلق کرده است، افزود: در همه موجودات نظام خلقت، ‌ظرفیت‌هایی برای بروز کمالات وجود دارد .

هاشمی گفت: اگر انسان از یک نظر دارای معلولیت است ولی از لحاظ دیگر خداوند استعدادهای بسیار زیادی در وجود وی قرار داده است که باید این استعدادها شکوفا شود .

وی معلولیت را پدیده‌ای متاثر از دو عامل ژنتیک و محیط دانست و اظهار کرد: یک انسان معلول چه بسا هیچ نقشی در معلولیت خود ندارد و به طور مادرزادی معلول متولد شده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در پایان از زحمات پرسنل و مدیریت این مرکز خیریه تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است مدیر کل اوقاف و امور خیریه  خراسان‌جنوبی به همراه معاون مدیریت و پشتیبانی و مشاوره وقف اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند .