قاسمی: اصلاح‌طلبان به دنبال تلافی کردن گذشته نیستند/مهم‌ترین دغدغه جریان اصلاحات، حرکت کشور در مسیرتوسعه است؛

قاسمی: اصلاح‌طلبان به دنبال تلافی کردن گذشته نیستند/مهم‌ترین دغدغه جریان اصلاحات، حرکت کشور در مسیرتوسعه است؛

اصلاح‌طلبان به دنبال تلافی کردن گذشته نیستند و در آینده نیز نخواهند بود. در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه جریان اصلاحات حرکت کشور در مسیرتوسعه و اعتدال است.به هر حال اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی به سنگ ‌زیرین ائتلاف با اعتدالگرایان تبدیل شده‌اند.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، علی اکبر قاسمی اظههار داشت ، امیدواریم شرایط در آینده و به‌خصوص تا انتخابات مجلس در سال ۹۸ زیاد تغییر نکند و ائتلاف اصلاحات و اعتدالیون پابرجا بماند.

دبیر حزب مردم سالاری شهرستان خوسف افزود: در شرایط فعلب تغییرات مهمی چه در خارج و چه در داخل کشور در حال رخ دادن است که در آینده نیز ادامه دار خواهد بود،  با این وجود به نظر من درفضای سیاسی اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و جریان‌های سیاسی نمی‌توانند موازنه قدرت را در جامعه تغییر بدهند.

دبیر حزب مردمسالاری خوسف ادامه داد: باید به مهمترین مساله ای که در انتخابات سال ۹۸ توجه کرد و آن این است که اصولگرایان تندرو منتظر این هستند که جریان ائتلاف اصلاحات و اعتدال  با چند لیست و به صورت متفرق در انتخابات حاضر شود و این مشخصاً به ضرر مردم و کشور است و بدون شک این خطر بزرگی خواهد بود و به همین دلیل اصلاح‌طلبان باید از چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

قاسمی همچنین گفت: به عنوان مثال  در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ و ۹۶ پیام‌های کوتاه و صریح رئیس دولت اصلاحات نشانه‌های واضح و روشنی برای جامعه داشت و به همین دلیل نیز مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. این در حالی است که اگر در انتخابات آینده جریان‌های تحولخواه با لیست‌هایی با نام امید، اعتدالی و یا اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند مردم تکلیف خود را نمی‌دانند و به همین دلیل احتمال عدم موفقیت اصلاح‌طلبان وجود خواهد داشت و این دقیقاً خواست اصولگرایان است تا بالاخره بتوانند قدرت را بدست بگیرند.

قاسمی همچنین ادامه داد: در حال حاضر، وظیفه ما این است که  برای مردم صفوف نیروهای توسعه‌گرا و تحولخواه را با نیروهای تندرو مشخص کنیم تا مردم بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند. از طرفی برخی افراد در گذشته مورد حمایت جریان اصلاحات قرار گرفته‌اند و پس از مدتی راه خود را جدا کرده و جفاکاری‌هایی در قبال اصلاحات انجام داده‌اند که‌این مساله نیز تاحدودی اصلاح‌طلبان را دل چرکین کرده است اما با این وجود اصلاح‌طلبان به دنبال تلافی کردن گذشته نیستند و در آینده نیز نخواهند بود.