فعال  شدن ۹۳ درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان خراسان جنوبی؛

فعال شدن ۹۳ درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان خراسان جنوبی؛

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ، جمعیت دارای کارت مبادلات مرزی استان را ۱۴۵ هزار و ۶۴۹ نفر دانست و گفت: از این تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۸۲ نفر معادل ۹۳ درصد از دارندگان کارت الکترونیکی نسبت به فعال سازی آن اقدام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، حسن سروری  افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت مشمول کارت مبادلات مرزی شامل ۵۳ هزار و ۴۳۵ خانوار، نسبت به ثبت نام در دفاتر پیشخوان استان ثبت نام کردند.
وی روند صدور و فعال سازی کارت های الکترونیکی را خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از فعال سازی کارت در محل دفاتر شرکت های تعاونی عضویت دارنده کارت در تعاونی قطعی می شود.
سروری ادامه داد: تعاونی اجازه دارد به میزان ۱۳۰ دلار پس از انجام صادرات، نسبت به واردات ۴۱ قلم کالای مختص مرزنشینان اقدام کند.
وی میزان برنج وارداتی برای هر نفر را ۲۵ کیلوگرم عنوان کرد و یادآور شد: تمرکز بیشتر شرکت های تعاونی مرزنشین در استان بر واردات برنج، چای و شکر است.
وی عنوان کرد: کالاهایی مانند کنجد، خوراک دام و طیور، آبزیان، انواع تخمه بوداده، نارگیل، زیره سیاه و سبز، بادام زمینی، چلغوز و … نیز جزو کالاهایی هستند که مرزنشینان می توانند توسط تعاونی ها وارد و نیاز استان را تامین کنند.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کاهش اقلام مرزنشینان از ۷۱ قلم کالا به ۴۱ قلم، همچنین کاهش تعرفه گمرکی مواد غیر خوراکی از ۵۰ درصد به ۳۰ درصد و مواد خوراکی از ۱۰۰ درصد به ۷۰ درصد را از مهمترین مشکلات تعاونی های مرزنشین عنوان کرد.
سروری اظهار امیداوری کرد که این مشکلات در کارگروه ملی ماده ۱۲ مرزنشینان بررسی و حل و فصل شود.