فعالیت بیش از ۲ هزار کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی خراسان‌جنوبی رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

فعالیت بیش از ۲ هزار کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی خراسان‌جنوبی

رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۲۸۴۳ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق به نقل از ایسنا منطقه خراسان جنوبی علی نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در مدارس ابتدایی استان دو نوع کتابخانه کلاسی و مدرسه‌ای وجود دارند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۸۴۳ کتابخانه کلاسی و  ۳۱۰ کتابخانه مستقل در مدارس ابتدایی استان فعال است.

رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مجموع کتب ارائه شده در کتابخانه‌های مقطع ابتدایی ۲۶۴ هزار و ۸۹۱ جلد کتاب است.

نورمحمدی با بیان اینکه در مقاطع متوسطه کتابخانه کلاسی نداریم، افزود: در مقطع متوسطه ۴۱۲  کتابخانه مستقل داریم.

وی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار و ۷۸۳ کتاب موجود در کتابخانه‌های مستقل مقطع متوسطه اول و دوم است، تصریح کرد:  این کتابخانه‌ها با مشارکت ۷۹۰ کتابیار از بدنه تشکل شورای دانش‌آموزی  اداره می‌شود.

رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کتب موجود در کتابخانه‌های مدارس در زمینه‌های علمی، آموزشی، تاریخی، رمان، داستان، دینی و مذهبی است.

نورمحمدی با بیان اینکه امسال در هفته کتاب، بیش از ۱۲۰ نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار شد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۱۰ هزار کتاب در سطح مدارس استان ارائه شد، افزود: از سال گذشته بحث مسابقه کتابخوانی مطرح و این مسابقه در مدارس برگزار شد.

رییس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مسابقه در سطوح مدرسه، منطقه و استانی برگزار می‌شود.

نورمحمدی یادآور شد: امسال تعداد شش نفر از مقطع متوسطه دوم در مرحله نهایی کتابخوانان برتر کشور حضور پیدا کرده‌اند.