طلب ۱۳۴ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیمه‌ها

طلب ۱۳۴ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیمه‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشگاه علوم پزشکی ۱۳۴ میلیارد تومان از سازمان های بیمه ای مطالبه دارد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد آن مربوط به پزشکان و پرنسل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق به نقل از ایسنا منطقه خراسان جنوبی ، کاظم قائمی امروز (۱۵ آبان ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبه ۱۳۴ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سازمان های بیمه‌ای اظهارکرد: از این میزان ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان طلب پرسنل و پزشکان از دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با پیگیر‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت و درمان قول داده اند تا آخر آبان ماه بخشی از این مطالب پرداخت شود تا بتوانیم مطالبات دو تا سه ماه پزشکان و پرسنل را پرداخت کنیم.

قائمی یادآور شد: بودجه های عمرانی دانشگاه از طریق اوراق توسط وزارت بهداشت پرداخت و درآمدهای دانشگاه صرف هزینه های عمرانی نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: راه‌اندازی بیمارستان میلاد یکی از نیازهای استان بود که دانشگاه علوم پزشکی تاکنون نهایت همکاری را برای راه‌اندازی این بیمارستان کرده است.

قائمی تاکید کرد: طبق قانون نیروهای طرحی زیر نظر دانشگاه به هیچ عنوان اجازه فعالیت در خارج از مراکز دانشگاهی را ندارند اما دانشگاه پزشکان آزاد را برای فعالیت در مراکز غیر دانشگاهی آزاد گذاشته است.

وی تصریح کرد: با سیاست‌های اخیر و تغییرات در طرح تحول سلامت در آینده دست دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیرو این بیمارستان بازتر باشد و بتوانیم بخشی از نیاز آن ها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به خراسان جنوبی گفت: با توجه به قول مساعد نیاز استان به راه‌اندازی پایگاه اورژانس جاده‌ای در خصوص افزایش این پایگاه ها جلسه ای برگزار خواهد شد.

قائمی اضافه کرد: در سفر رئیس سازمان اورژانس قول اختصاص شش دستگاه موتورآمبولاس به استان داده شد  که یکی از این آمبولانس ها تاکنون تحویل استان شده است.شده و مابقی نیز تحویل داده خواهد شد.

وی یاداور شد: با پیگیری هایی انجام شده طی هفته گذشته دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان رازی نصب و آماده بهره برداری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر این دستگاه در بیمارستان رازی شیفت صبح و عصر به مردم و در شیفت شب نیز به بیماران بستری خدمت ارائه می‌کند.

قائمی اضافه کرد: همچنین دستگاه آنژیوگرافی نیز نصب شده که تا هفته آینده دستگاه آنژیوگرافی به طور کامل بهره برداری خواهد رسید.

قائمی همچنین به افتتاح بخش «ای آر سی پی» در بیمارستان رازی بیرجند اشاره کرد و گفت: این بخش یک تکنیک جدید جراحی غیرتهاجمی برای عمل‌های جراحی شکم است که امیدواریم با افتتاح این اتاق عمل در بیمارستان رازی طی یک هفته یا دو هفته آینده نیاز به اعزام بیماران به مشهد و سایر استان ها نباشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قلب، جراحی قلب و سی سی یو و پو سی سی یو آماده انتقال به بیمارستان رازی است و بخش جراحی مغز و اعصاب نیز قابل انتقال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: طی چند روز گذشته اعمال جراحی فک و صورت نیز در این بیمارستان فعال شده که بیشتر تمایل ما به سمت جراحی فوق تخصص در بیمارستان رازی است.

وی خاطرنشان کرد: با روند در پیش گرفته شده امیدواریم تا نیمه آذر بیمارستان رازی به طور کامل فعال و به بهره برداری کامل برسد.