ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی با اردوهای جهادی؛ فرماندار خوسف:

ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی با اردوهای جهادی؛

محمد شفیعی فرماندار خوسف در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی طرح هجرت که با حضور مسئولان استانی  و شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که مهمترین هدف در برگزاری اردوهای طرح هجرت،مقابله با محرومیت زدایی است که همه بایستی در این راه بسیج شویم.

 وی افزود: بسیج و آموزش و پرورش با برگزاری اردوهای طرح هجرت و دیگر فعالیت های فرهنگی همانند راهیان نور توانسته اند اوقات فرهنگی خوبی برای نوجوانان رقم بزنند.

 فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: نکته ای که باید به آن توجه ویژه شود آن است که باید از همه ظرفیت های شهرستان جهت رفع مشکلات مردم مناطق محروم شهرستان با همکاری اردوهای جهادی استفاده شود.

 شفیعی با تاکید بر احصاء نیازمندی های این گروه، یادآور شد: پس از احصاء باید دستگاه های اجرایی شهرستان در حد توان و امکانات خویش همکاری لازم با این گروه ها داشته باشند.

 وی به اهميت فعاليت‌های اردوهای جهادی در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: اين گروه‌ها بايد علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی؛ به مباحث آموزشی، درمانی، بهداشتی و همچنین ترويج فرهنگ نيز بپردازند.

 فرماندار خوسف در ادامه صحبت هایش خواستار همكاری همه دستگاه‌های اجرايی شهرستان با بسيج سازندگی شد و ابراز کرد: دستگا‌ه ها با فراهم کردن نیازهای گروه‌های جهادی به ارتقاء كيفيت خدمات انجام شده در روستا‌ها كمک شایانی خواهند کرد.

 محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه  ضمن ارائه گزارشی از اقدامات گروه های جهادی در استان، عنوان کرد: در سال جاری، حدود ۲۹ هزار نفر در اردوهای جهادی در دوره های ۳ ؛ ۷ و ۱۰ روزه شرکت کرده اند.

 وی با اشاره به این که در نوروز ۹۶ نیز ؛ ۴۱۸ نفر در قالب  ۱۰ گروه جهادی از سایر استانها  وارد خراسان جنوبی خواهند شد، تصریح کرد: در شهرستان خوسف نیز ۵ گروه جهادی اعزام خواهند شد.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با تعاملی که بین دستگاه های اجرایی شهرستان و گروه های جهادی صورت خواهد گرفت، انتظار می رود که شاهد تکامل عملکرد و اقدامات این گروه ها باشیم.