سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به روستای خور خوسف

سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به روستای خور خوسف

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز در سفر به شهرستان خوسف ضمن دیدار با فرماندار خوسف در جمع اهالی روستای بزرگ خور در کرانه شمالی کویر لوت و ۵۰ کیلومتری شهر خوسف حضور یافت.

فرحناز رافع در این آیین از راه اندازی خانه هلال روستای خور در آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه در خانه هلال روستای خور زمینه حضور و مشارکت واقعی و موثر اقشار جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه و ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با ایجاد ساختارهای داوطلب ‌محور فراهم خواهد شد اظهار داشت: جذب و ساماندهی اعضا، ترویج صلح و نوع‌دوستی، ارائه آموزش‌های امدادی ، تشکیل تیم های امداد و نجات روستایی، شناسایی خیران روستا، برگزاری مانورهای امدادی، ارائه خدمات به نیازمندان از مهمترین اهداف راه اندازی خانه هلال در این روستا است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود : امیدورایم با مدیریت تولید و مصرف و مسئولانه ،در توانمندسازی و توان افزایی افراد بتوانیم قدم های بلندی را برداریم.

رافع با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد اشتغال با طرح کارآفرینی اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معلولین در اولویت ما هستند گفت:

از طریق بانک رسالت وام های قرض الحسنه ای را در اختیار کسب و کارهای خانگی قرار خواهیم داد .

وی خاطرنشان کرد: حتما برنامه سفرنامه سلامت و امید به روستای خور با دنیایی از آموزشها ،خدمات سلامت محور با حضور پزشکان متخصص خواهد آمد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد :این برنامه از شبکه ۱ سیما بصورت زنده پخش خواهد شد وتوانمندیها،ظرفیت های این روستا به کشور معرفی می شود.رافع تصریح کرد : سهمیه ای در زمینه کمک هزینه تحصیل برای دانش آموزان و کمک هزینه درمانی برای مردم این شهرستان در نظر گرفته می شود.

وی افزود :به عنوان یک ایرانی به خود بالیدم که به روستایی سفر کرده ام که می توان به آن افتخار کرد.

 شفیعی : امدادگران هلال احمر تجلی عشق و محبت و خدمت صادقانه به انسانند.

فرماندار خوسف نیز در این آیین با بیان اینکه نیروهای هلال احمر در این شهرستان تا به حال در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند گفت :امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان وسیع و پراکنده خوسف سربازانی بی تفنگ هستند که از کمترین امکانات بهره مند هستند واین امر موجب می شود که خدمت رسانی به نحو شایسته انجام نشود.

محمد شفیعی خاطرنشان کرد : خراسان جنوبی استانی بحران خیز است که در کنار سیلاب هر ۱۰ سال یکبار شاهد زلزله های مخرب می باشد

وی افزود : وقتی حادثه ای اتفاق می افتد و ندای یاری طلبی حادثه دیدگان به گوش می رسد امدادگران آموزش دیده، صبور و نیکوکار جمعیت هلال احمر از اولین کسانی هستند که در محل وقوع حادثه حضور می یابند و به کمک مردم می شتابند و آرامش بخش آلام و دردهای ایشان هستند.

فرماندار خوسف فعالیت های هلال احمر را خدمتی بی منت همراه با بی طرفی، بی غرضی، استقلال، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی دانست و اظهار داشت :این عزیزان تجسم و نماد امداد و کمک و یاد آور مردان و زنان دلیر و شجاعی هستند که تجلی عشق و محبت و خدمت صادقانه به انسانند.

شایان ذکر است رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه سفر به روستای هدف گردشگری خور از بافت تاریخی این روستا و کارگاه سنگ تراشی و صنایع دستی بازدید نمود