سرقت ۹ پراید فقط برای آزار شهروندان

سرقت ۹ پراید فقط برای آزار شهروندان

سردار “مجید شجاع” فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با وقوع چند سرقت سریالی پرایدهای مدل پایین در بیرجند پرونده ای پیش روی کارآگاهان شعبه دوم اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان گشوده شد.

سردار شجاع افزود: کارآگاهان با تحقیقات میدانی و تحلیل جزئیات سرقت ها از ابعاد مختلف به یک نفر مشکوک شدند که با همکاری تعدادی از همسایه های مالباختگان  چهره واقعی متهم ترسیم شد .

وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضایی ابتدا به منزل پدر او مراجعه کردند که با همکاری پدرش، منزل فرد مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و پس از این که شک کارآگاهان به یقین تبدیل شد وی به پلیس آگاهی انتقال یافت. وی اظهار کرد: فرد دستگیر شده هنگام انتقال به پلیس آگاهی به ۹ فقره سرقت پراید مدل پایین اعتراف کرد که در شعبه اول اداره مبارزه با سرقت زوایای پنهان ۹ سرقت روشن شد.

سردار«شجاع» اضافه کرد: متهم ۳۸ ساله که سابقه بیش از ۱۸ سال کار اداری دارد انگیزه خود از این کار را مردم آزاری ذکرو اظهار کرد پس از این که خودروها را سرقت می کردم آن را در همان نزدیکی پارک می کردم و وقتی ناراحتی و اندوه مالباخته را می دیدم لذت می بردم.

مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: این متهم سابقه ندارد و خودروهای سرقتی را از اتومبیل های مدل پایین که ایمنی کمتری دارند انتخاب کرده و پس از سرقت و طی کردن مسیرهایی در شهر دوباره آن را در نقطه ای نزدیک به محل سرقت رها می کرده است.
وی ادامه داد: با حضور کارآگاهان و متهم صحنه های سرقت بازسازی شد و متهم به دادسرا اعزام و با صدور قرار روانه زندان شد.