ساماندهی  سرویس‌های مدارس در استان؛ معاون استاندرخراسان جنوبی:

ساماندهی سرویس‌های مدارس در استان؛

محمد فرهادی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلسه ۲۶ شهریورماه امسال در بحث تلفات و مشکلات جاده‌ای بر ۳ عامل راه و شهرسازی، خودرو و خودروسازان و پلیس تاکید کردند که همه این عوامل در راستای کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خرسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس تصریح کرد: مسائل ترافیکی و ایمن‌سازی حریم و مدارس حاشیه جاده‌ها مدنظر مسئولان قرار داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه درخصوص خط‌کشی و نسب علائم به ویژه در نقاط پر ترافیک و منتهی به مدارس این موضوع توسط فرمانداری‌ها پیگیری شود تا در سطح شهرهای استان انجام شود، افزود: در زمینه ساماندهی سرویس مدارس به کمک آموزش و پرورش طرح ساماندهی این سرویس‌ها در راستای ایمنی و سلامت دانش‌آموزان پیگیری تا به نتیجه مطلوب برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خرسان جنوبی با تاکید به ایمن‌سازی مدارس حاشیه خیابان‌های اصلی گفت: مصوبات اجرا نشده ایمن‌سازی جاده و معبرهای عمومی که به تصویب رسیده و تاکنون اقدام نشده است هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

فرهادی بیان کرد: پلیس آمار جرائم به تکفیک شهر و شهرستان‌های استان را اعلام کند تا اعتبارات به تفکیک این آمار به شهرهای استان تخصیص داده شود.

وی با اشاره به فرار رسیدن ماه محروم و بر پایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح معابر شهری افزود: در این خصوص در سطح شهر به ویژه معابر اصلی شهری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی امر یک سری ضوابط مشخص شده در راستای بر پایی این نوع ایستگاه‌ها مشخص و بر این مبنا مجوزهای لازم داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خرسان جنوبی با اشاره به اینکه از برپایی ایستگاه صلواتی بدون مجوز جلوگیری شود  تصریح کرد: عدم اجرای این ضوابط در برپای ایستگاه‌های صلواتی سبب مشکلات ترافیکی و امنیتی در این ایام می‌شود که باید از بروز این گونه مشکلات با ارائه ضوابط منظم جلوگیری شود.