راه اندازی دومین بالگرد اورژانس خراسان جنوبی در طبس؛ معاون فنی و عملیات اورژانس کشور :

راه اندازی دومین بالگرد اورژانس خراسان جنوبی در طبس؛

وی افزود: ارائه خدمات فوریت های پزشکی جزء اولویت های مهم وزارت بهداشت است و ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان است که الگوی ارائه خدمت در کشورهای پهناور به لحاظ رسیدن سریع بر بالین بیمار و انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی تخصصی از اولویت های خدمات فوریت های پزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور بیان کرد: براساس تصمیماتی که مقامات وزارت بهداشت اتخاذ کرده اند گسترش خدمات آمبولانس در دستور کار است به همین منظور ۳۰امین بالگرد اورژانس هوایی در کشور و دومین در خراسان جنوبی به زودی در شهرستان طبس راه اندازی خواهدشد.

دکتر محمد سرور در بازدید خود از روند اجرایی اورژانس هوایی طبس در گفتگو با خبرنگاران گفت:

بحث ارائه خدمات فوریتهای پزشکی جزء اولویت های وزارت بهداشت میباشد.

دکتر سرو در خصوص وضعیت اورژانس هوایی کشور در حال حاضر و و اینکه چه معیار هایی لازم هست برای اینکه یک اورژانس هوایی در یک منطقه احداث بشود اظهار داشت: بحث ارائه خدمات فوریتهای پزشکی جزء اولویت های وزارت بهداشت میباشد. کشور ما نوزدهمین کشور پهناور جهان بوده و الگوی ارائه خدمت در کشور های پهناور به لحاظ رسیدن سریع بر بالین بیمار و انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی تخصصی که به خدماتش نیاز دارد برای یکی از اولویت های خدمات فوریت های پزشکی مباشد و در کشورهای پهناور هم الگوی استفاده از خدمات امبولانس هوایی هست.

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: بر اساس تصمیماتی که مقامات وزارت بهداشت مخصوصا وزیر بهداشت و رئیس اورژانس کشور در این خصوص اتخاذ کرده اند گسترش خدمات آمبولانس در دستور کار هست به امید خدا در طبس و در استان خراسان جنوبی دومین بالگرد یا در کشور سی امین بالگرد آمبولانس هوایی در شهر طبس و استان خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد و ارائه خدمات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر سرور در پاسخ به سوال میزان تملک در اورژانس هوایی گفت: وزارت بهداشت پیگیر آن هست که ناوگان های مدرن و جدید را به آمبولانس های هوایی کشور اضافه کند و ان شاءالله خبر های بسیار بسیار خوبی در این خصوص توسط مقامات وزارت بهداشت به مردم گفته خواهد شد که به اصطلاح آمبولانس های جدید ،مدرن و بروز در خدمت قرار خواهد گرفت که بهتر هست تا زمانی که این اتفاق بیوفتد صبر کنیم.

سومین سوال مطرح شده اینگونه بود که اورژانس هوایی بیشتر چه ماموریت هایی را در دستور کار قرار خواهد داد؟

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اورژانس هوایی بیشتر چه ماموریت هایی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: نزدیک به هفتاد درصد ماموریت های آمبولانس هوایی مربوط است به حوادث ترافیکی همانطور که در جریان هستید در طبس دومین عامل مرگ و میر حوادث ترافیکی بوده و اولین عمر از دست رفته به دنبال حوادث ترافیکی اتفاق میافتد.

وی افزود: بر اساس امار و محاسبات انجام شده شش درصد درامد ناخالص ملی کشور در حوزه حوادث ترافیکی در حال از بین رفتن میباشد و لذا خدمات امبولانس هوایی با توجه به اینکه هفتاد درصد ماموریتها معطوف به حوادث ترافیکی هست میتوان جلو این خسارت ها را تا حد زیادی کاهش داد.