تولید  ۲۱۷ تن گوشت شترمرغ در استان؛

تولید ۲۱۷ تن گوشت شترمرغ در استان؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۷ ماهه امسال ۲۱۷ تن گوشت شترمرغ در استان تولید شده است گفت: ۷۰ درصد گوشت شترمرغ تولید شده در خراسان جنوبی به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، هاشم ولی‌پورمطلق  جمع معاونان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۷ تن گوشت شترمرغ در خراسان جنوبی تولید شده که این میزان از کشتار ۶ هزار و ۲۰۰ قطعه شترمرغ بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان گوشت شترمرغ تولید شده در استان  ۱۹۵ تن بوده است افزود: در خراسان جنوبی ۱۷ واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت ۵ هزار و ۳۳۰ قطعه گوشتی و ۱۵۰ قطعه مادر فعالیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان گوشت شترمرغ تولید شده در خراسان جنوبی به ارزش ۷۲ میلیارد است که این میزان از ۱۶ واحد پرورشی تولید شده است.

ولی‌پورمطلق افزود: ۳۰ درصد مصرف گوشت شترمرغ در داخل استان خراسان جنوبی و ۷۰ درصد آن به خارج استان صادر می‌شود که بیشتر به تهران و دیگر استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران در استان ۱۷ نفر است اظهار داشت: در مدت ۷ ماهه امسال ۴ هزار و ۲۰۰ عدد تخم شترمرغ در خراسان جنوبی تولید شده است که  همه تخم تولید شده در داخل استان مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبیافزود: ارزش تخم شترمرغ تولید شده در این مدت در خراسان جنوبی ۳ میلیارد ریال بوده که این میزان محصول در ۵ واحد پرورشی تولید شده است.

ولی‌پورمطلق اظهار داشت: تخم شترمرغ در استان خراسان جنوبی برای جوجه کشی استفاده شده و تعداد کمی از تخم‌ها که فاقد خصوصیات لازم جهت جوجه‌کشی هستند مصرف خوارکی دارند.