توجه به بخش اقتصادی مُولد، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال

توجه به بخش اقتصادی مُولد، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جوانان ما باید به این نکته توجه کنند که اشتغال در بخش دولتی بسیار محدود است و از این نظر باید برای ایجاد اشتغال نگاه سمت بخش اقتصادی مولد و خدماتی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق به نقل از  ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، مهدی مروج الشریعه شب گذشته (۱۶ آبان ماه) در جمع نمازگذاران مسجد امام رضا(ع) بیرجند اظهارکرد: تمام تلاش ما بر این است که مسئولان با انگیزه بیشتری به مردم خدمت رسانی را انجام دهند.

وی اظهار کرد: هر چند خراسان‌جنوبی با محدودیت ‎ هایی به لحاظ اقلیمی و میزان بارندگی رو به روست اما این موارد نباید انگیزه خدمت را در بخش‌هایی که می تواند رونق اقتصادی و اشتغال به وجود بیاورد را کمرنگ کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که در همین شرایط اقلیمی با کمک مردم زمینه اشتغال جوانان را به وجود بیاوریم چرا که در حال حاضر در برخی از خانواده‌ها گاه چند جوانان بیکار وجود دارد.

مروج الشریعه ادامه داد: البته جوانان ما باید به این نکته توجه کنند که اشتغال در بخش دولتی بسیار محدود است و از این نظر باید برای ایجاد اشتغال نگاه سمت بخش اقتصادی مولد و خدماتی باشد که این مهم با همکاری خود جوانان محقق می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی دسترسی جوانان ما به شبکه‌های اطلاع‌رسانی بسیار زیاد است و این مسئله فرصتی است تا بدانند و بررسی کنند که در سایر استان‌ها و کشورهایی که شرایط اقلیمی مشابه ما دارند، برای رونق اقتصادی چه کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه عزم و همت جدی جوانان جویای کار و انگیزه کارگروهی و تعامل آنها با یکدیگر نیز در ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف چون کشاورزی و صنایع دستی  را به وجود آورده است که نمونه‌های فراوانی وجود آورده است.

مروج الشریعه یادآور شد: ذوق و ابتکار جوانانی که با مشاهده کمی استخدام‌های دولتی به سراغ کارآفرینی رفتند و حتی زمینه کار برای چند نفر دیگر را فراهم آوردند بسیار ارزشمند و ستودنی است.