بهره برداری از ۱۳۱ پروژه در شهرستان بیرجند در دهه مبارک فجر؛ فرماندار بیرجند مرکز خراسان جنوبی:

بهره برداری از ۱۳۱ پروژه در شهرستان بیرجند در دهه مبارک فجر؛

فرماندار بیرجند مرکز خراسان جنوبی گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ، ۱۳۱ پروژه با صرف ۴۹۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق، علی ناصری روز شنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تشریح برنامه های دهه فجر شهرستان افزود: از مجموع پروژه های آماده بهره برداری ۸۴ مورد مربوط به روستاها و بقیه پروژه های عمران شهری است.
وی تصریح کرد: تعداد پروژه های آماده افتتاح ۲۳ درصد افزایش و از نظر اعتبار هفت درصد نسبت به سال ۹۴ بیشتر دارد.
وی یادآور شد: بودجه بیشتر پروژه های آماده بهره برداری از محل منابع دولتی تامین و پرداخت شد و بخشی نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است .
وی جمعیت بهره مند پروژه ها را ۱۴۲هزار نفر ذکر کرد که برای ۳۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.
ناصری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پروژه هایی برای جامعه هدف خود اجرا کرد که شامل مسکن روستایی، مسکن مددجویی و امور تولیدی از جمله پرورش شترمرغ، تولید کیف و کفش است که در روستاها به بهره برداری می رسد.
وی افزود: امسال برای تامین برق علاوه بر تامین برق مورد نیاز مناطق روستایی و شهری، احداث شبکه و پست هوایی که برای تعاونی های مسکن توسط شرکت برق بیرجند انجام داد، به سه روستا نیز برق رسانی شد.
وی اظهار کرد: طرح آب رسانی به سه روستا تکمیل شد، پروژه مسقف سازی قطعه یک گلزار شهیدان بیرجند توسط بنیاد شهید تکمیل شد و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: همچنین محوطه سازی برای خوابگاه های دخترانه و پسرانه و تعریض بلوار ورودی اصلی دانشگاه بیرجند انجام شده است.
ناصری تصریح کرد: آب رسانی به مجتمع های مسکن مهر و اجرای شبکه فاضلاب قسمتی از شهر بیرجند و اصلاح شبکه آب رسانی و بازسازی انشعاب و تعویض کنترل مشترکان از برخی پروژه های آب و فاضلاب شهری است.
وی ادامه داد:۱۰ روستای بیرجند از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و انتقال آب توسط جهاد کشاورزی به پنج روستا انجام شد و در چهار روستا نیز احیا و مرمت قنات انجام شده است.
وی اضافه کرد: به مناسبت دهه فجر در فرودگاه بیرجند از دستگاه کمک ناوبری ، ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی و سیستم چراغهای باند افتتاح می شود.
وی گفت: ۱۱ پروژه مربوط به شهرداری بیرجند است که آسفالت بلوار بهجت و نعمت مهر شهر مهم ترین آن است.
وی افزود: همچنین سالن ورزشی، توسعه کلاس های درس، سالن چند منظوره و … از پروژه های اداره کل نوسازی مدارس در روستاهای بیرجند است که به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: همچنین در این ایام هتل سه ستاره سپهر از پروژه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی است بهره برداری می شود.
فرماندار بیرجند در ادامه با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و همکاری با رسانه ها، گفت: روابط عمومی سازمان ها باید از ابزار های مناسب و به روز که مورد نیاز دستگاه هاست، استفاده کنند تا جامعه هدف خود را بهتر بشناسند.
وی اظهار کرد: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دستگاه باشند تا عملکردشان در رفع مشکل مردم هنگام مراجعه به سازمان اثربخش و مفید باشد.
وی یادآور شد: سازمان های دولتی فردی متخصص با تحصیلات مرتبط در حوزه روابط عمومی و ارتباطات به خدمت بگیرند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی سازمان ها باید فعال باشد و فعالیت آنها توسط پایگاه های خبری و بولتن خبری ارایه شود.
وی اضافه کرد: سازمان هایی که سامانه ارتباطی مناسبی ندارند باید این سامانه را برای دستگاه خود تعریف کنند.
وی تاکید کرد: مسئول روابط عمومی از حدود و اختیار دستگاه متبوع خود شناخت کامل داشته باشد تا در راهنمایی مراجعان موفق تر عمل کند.
فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: روابط عمومی ها فضاهای غیر رسمی را رصد کنند و در مورد فعالیت سازمان مربوط اگر خبر و شایعه ای باشد، پاسخ دهند.
ناصری افزود: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، آمیختگی اخبار در فضای مجازی غیررسمی با فضای مجازی رسمی است، نقل قولی که در فضای مجازی غیررسمی در برخی از تارنماها به عنوان پیام مردمی منتشر می شود، مورد توجه روابط عمومی باشد و در صورت ارتباط با دستگاه مربوط پاسخگو باشند.
وی اظهار کرد: مردم باید بدانند که اداره های ما نسبت به کمبودها حساس هستند ، پیام مردمی مهم است و باید مطالعه و پاسخ داده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی روابط عمومی را به عنوان یک کار تشریفاتی نگاه نکنند بلکه به آن بها بدهند و به عنوان کاری مستمر و هر روزه به آن توجه شود تا سازمانی پویا و پاسخگو برای مردم ایجاد شود.
وی اضافه کرد: به پایان سال ۹۵ نزدیک شدیم، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶ را پیش رو داریم، نوروز امسال برای برخی اداره های شهرستان بیرجند فعال تر خواهد بود.
فرماندار بیرجند گفت: روزهای اخیر خبری مبنی بر اینکه قرار است، بهمن ماه هواپیمایی که از فرانسه خریداری شد در فرودگاه مرکز استان به زمین بنشیند در فضای رسانه ای استان منتشر شد.
ناصری افزود: باعث تاسف است خبری در فضای مجازی منتشر شود که آمدن این هواپیما را به تحقیر کردن مردم تعبیر کند.
وی اظهار کرد: مسئولان فرودگاه بیرجند برای تنویر افکار عمومی توضیح دهد، این هواپیما صرفا ویژه بیرجند نیست، به شهرهای دیگر هم می رود، کسانی چنین خبری را منتشر می کنند، می خواهند دستاوردهای دولت را که بعد از مذاکره برجام حاصل شد، کوچک جلوه دهند و آن را به تحقیر شدن ملت تعبیر کنند.
وی با بیان اینکه سال های گذشته هواپیمای ایرانی در فرودگاه اروپایی سوخت نداشت بدتر از تحقیر است، تصریح کرد: برخی افراد چشم و گوش را بسته اند و تعبیر آنها را قرآن کریم بیان کرد، اینکه یک خدمت بزرگ دولت را تعبیر به تحقیر ملت کنیم در افکار عمومی پذیرفته نیست.
وی اضافه کرد: در آن سال ها، نمی توانستیم پول نفت را به کشور انتقال دهیم، مجبور شدیم خوراک دام و دان گندیده از هند بابت پول نقد دریافت کنیم و شخصی درست شد که در بالاترین سطح به اعدام محکوم شد ، سوء استفاده های بسیار کلان از بودجه نفت و پول ملت ایجاد شد، این ها تحقیر آمیز نیست؟
وی تاکید کرد: اینکه مردم به دارو دسترسی نداشتند یا دارو بعد از چهار واسطه به کشور وارد می شد آیا این ها تحقیر آمیز نبود؟،حال کاری که دولت با تایید مقام معظم رهبری انجام داد و تمام نظام به این جمع بندی رسیدند که باید مشکل را رفع کنیم این را تحقیرآمیز می دانیم؟
فرماندار بیرجند گفت: مردم ما بسیار فهیم هستند و همه این مسایل را می دانند،اگر حرفی نمی زنند دلیل این نیست که نمی دانند، نباید از سکوت و نجابت مردم سوء استفاده شود.
ناصری افزود: عده ای مدعی هستند که برجام خسارت محض بود، ترامپ که تازه رییس جمهور ایالات متحده آمریکا شد، کشوری که حکومت آن دشمن تاریخی ملت ایران است هم می گوید بدتر از این قرارداد در عمرم ندیدم.
وی اظهار کرد: در این میان آن فردی که مدعی است دلش برای منافع ملی می سوزد دروغ می گوید و شعور مردم را به بازی گرفته یا آمریکا که دشمن ماست دروغ می گوید.
وی یادآور شد: اگر دشمن ما می گوید که از این قرارداد بدتر ندیدم یعنی یک جایی ضرر می کند چون به منافعش فکر می کند.
وی تصریح کرد: مگر ما انتظار خوش عهدی از آمریکا داشتیم که امروز چوب بدعهدی آمریکا را به سر این ملت می کوبیم.
وی اضافه کرد: باید با مردم صادق بود، اولین کسانی که می تواند در این زمینه روشن گری کنند و به افکار عمومی به موقع جهت دهند روابط عمومی ها هستند.
وی تاکید کرد: همه ما نسبت به مردم مسئول هستیم و لازم است که این مسائل را بیش از همه رصد کنیم و کسانی که می خواهند از این فضا سوء استفاده کنند را با روشن گری حسابشان را به مردم واگذار کنیم چون مردم بهترین تصمیم گیرندگان هستند.
وی یادآور شد: هیچ کس نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف کند و کسانی که خود را قیم مردم می دانند باید بدانند جایی در بین ملت ندارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی روزهای ۱۰ و ۱۷ بهمن ماه ایرباس جدید خریداری شده در فرودگاه بیرجند به زمین می نشیند
این هواپیما که جزو هواپیماهای با بدنه متوسط و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه‌برد و میان‌ برد قرار می‌گیرد، ظرفیت پذیرش حدود ۱۹۵ نفر مسافر را دارد.
طبق اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر این هواپیما در تاریخ یاد شده در ساعت ۷:۳۵ وارد فرودگاه بیرجند می شود.