بازنشستگان،سرمايه هاى ارزشمند دستگاه هاى اجرائى هستند استاندار خراسان جنوبي مطرح كرد:

بازنشستگان،سرمايه هاى ارزشمند دستگاه هاى اجرائى هستند

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی خبر شرق ،سيد علي اکبر پرويزي استاندار خراسان جنوبی در این جلسه ، بازنشستگي را فرصتي براي فراغت از کار دانست و تصريح كرد: افرادي كه ۳۰ سال براي ارائه خدمت به مردم عزيز ايران اسلامي از هيچ تلاشي فروگذار نكردند در دوران بازنشستگي رضايتي قلبي دارند كه با هيچ هديه اي قابل معاوضه نيست.

 

پرویزی با بیان اینکه يکي از اشکالات نظام اداري ما عدم توجه به درخواست ها و نيازمندي هاي بازنشستگان است ، گفت: امروزه در دنيا بازنشستگان به عنوان كانون هاي مشاوره و راهنمايان داراي تجربه، در دستگاه هاي اجرايي مورد استفاده مديران قرار مي گيرند.

 

استاندار وجود بازنشستگان را فرصتی مناسب برای استفاده از تجارب آنان در دستگاه هاي اجرايي دانست و تصريح کرد: بايد اين عزيزان که انبوهي از تجربه هستند به عنوان يک سرمايه بزرگ مورد استفاده قرار گيرند.

 

مقام عالی دولت در استان، به خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در زمينه رسيدگي به معيشت و مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: ضريب افزايش حقوق بازنشستگان در دولت قبل ۵ تا ۱۰ درصد بود اين درحاليست که در دولت تدبير واميد ضريب افزايش حقوق بازنشستگان بيش از تورم لحاظ شد و ضريب حقوق پايه نيز براي بازنشستگان افزايش يافت.

 

استاندار ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور نیز مقرر گرديد حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلين برسد که اين امر نشان دهنده توجه جدي دولت به جامعه بزرگ بازنشستگي است.

در این جلسه تعدادي از بازنشستگان استان که در بخش هاي مختلف حائز رتبه هاي برتر کشوري شده بودند با حضور استاندار خراسان جنوبي مورد تقدير قرار گرفتند.