بازدید معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن وتجارت از کارخانه سیمان باقران

بازدید معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن وتجارت از کارخانه سیمان باقران

در جریان سفر مقام عالی وزارت صنعت،معدن وتجارت به استان خراسان جنوبی جناب آقای ابویی مهریزی معاون محترم طرح و برنامه وزارت و هیات همراه از کارخانه سیمان باقران بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت کارخانه مذکور قرار گرفتند.

آقای ابویی مهریزی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان باقران این پروژه را جزء۳۳ طرح ملی و مهم کشور برشمرد وگفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز طرح ازمحل بانک کشاورزی پیگیری و ظرف چندروز آینده پرداخت خواهدشد.

وی اظهار کرد: بهره برداری از ۵۸ طرح بزرگ صنعتی کشور همزمان با دهه فجر امسال در دستور کار دولت قرار دارد که سیمان باقران شهرستان درمیان از جمله طرح‌هایی است که با توجه به پیشرفت فیزیکی بالا و عملیات اجرایی مناسب در زمره این طرح ها قرار دارد.

ابویی مهریزی با بیان اینکه کمک به اشتغال جوانان یکی از مهمترین اولویت های کاری دولت تدبیر و امید است، افزود: اشتغالزایی راهکار ثبیت و ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی از جمله شهرستان درمیان است و راه اندازی کارخانه سیمان باقران را فرصتی مناسب در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان درمیان دانست

وی همچنین در این بازید قول پیگیری بازگشایی بازارچه گلورده شهرستان درمیان را داد و گفت: بازگشایی این بازرچه در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

وی به نقش مهم این کارخانه در جهت توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: این کارخانه با توجه به نزدیکی شهرستان به کشور افغانستان می تواند به عنوان نزدیک ترین کارخانه سیمان کشور به افغانستان مطرح باشد تا از ظرفیت های صادرات به این کشور بهره مند گردد.

در این دیدار آقای پارسا معاونت امور صنایع سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی ، فرماندار درمیان به همراه هیات مدیره کارخانه در این سفر آقای مهریزی را همراهی نمودند و از نزدیک در جریان امورات مربوطه قرار گرفتند.