استقرار بخش های خدماتی در بند دره، تا دو ماه آینده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

استقرار بخش های خدماتی در بند دره، تا دو ماه آینده

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از استقرار بخش های خدماتی در بند دره تا دو ماه آینده خبر داد.


🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ میر جعفریان با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی “پرسمان” شبکه استانی خاوران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت ها در منطقه گردشگری بنددره بیرجند،از سال گذشته و با دستور استاندار وارد فاز اجرایی شد و با اهتمام دستگاه های اجرایی تاکنون پیشرفت‌ خوبی داشته است.
🔹وی تأکید کرد: این طرح با تقسیم کار مناسب بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه آغاز شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی فراهم گردد.
🔹به گفته وی؛ تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن سازی مسیر کمربندی، تأمین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و… از جمله اقداماتی است که در این مجموعه صورت گرفته است.
🔹معاون استاندار با تشریح طرح پیش بینی شده برای این تفرجگاه، اظهار داشت: این طرح به گونه ای بارگزاری شده که جای توسعه در زمینه پروژه های تکمیلی را در سنوات آتی دارد.
🔹میرجعفریان، طرح تفرجگاهی بنددره را از پروژه های اثربخش در سطح استان خواند و گفت: اگر چه این پروژه در بیرجند اجرا می شود اما اثرات مطلوب آن، عاید تمام استان خواهد شد.
🔹وی در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات استان در زمینه اجرای طرح مسکن محرومان گفت و افزود: بعد از تجربه موفق استان در اجرای پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی، تفاهم نامه احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری نیز منعقد شد.
🔹به گفته وی؛ ۹۰ درصد پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی تحویل شده و مابقی در حال تکمیل و آماده بهره برداری است.
🔹معاون استاندار با اشاره به این که ۶ هزار واحد مسکن شهری به افراد فاقد مسکن، بد مسکن ها و ساکنین بافت های فرسوده و حاشیه شهرها اختصاص دارد، گفت: افراد متقاضی واجد شرایط باید هر چه سریعتر به بنیاد مسکن مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.
🔹میرجعفریان متذکر شد: عملیات اجرایی این پروژه در هفته دولت و در شهرستان زیرکوه آغاز ‌شد.
🔹وی گفت: علاوه بر این ۶ هزار واحد،  احداث هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران نیز در برنامه کاری استان قرار دارد.
🔹به گفته وی؛ مقدمات کار برای اجرای این پروژه هم چیده شده و ۲۶۰ نفر هم تاکنون نسبت به تشکیل پرونده و اعلام تقاضای خود، اقدام نموده اند.
🔹معاون استاندار سپس در پاسخ به سؤالی درخصوص اقدامات استان در مناطق سیل زده گفت: در جریان بارش های رگباری اوایل شهریورماه، آسیب هایی به ۵ شهرستان استان وارد شد ولی حجم خسارت ها در شهرستان های بیرجند، سربیشه و خوسف بیشتر بود.
🔹میرجعفریان با تأکید بر این که اکیپ های امدادی از همان ساعت های اولیه در مناطق سیل زده مستقر شده اند، تصریح نمود: عمده خسارت های وارده به زیرساخت های تأسیسات آب، برق و گاز در همان ۴۸ ساعت اولیه رفع شد اما جبران آسیب های وارده به قنوات و مزارع کشاورزی به عهده جهاد کشاورزی است و در حال اجرا می باشد.
🔹وی اظهار داشت: بهره مندی افراد از تسهیلات حمایتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بیمه رایگان واحدهای مسکونی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام می باشد.