اجرای ۳۴۳ پروژه تاسیسات گرمایش حرارت مرکزی در مدارس خراسان‌جنوبی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خبر داد:

اجرای ۳۴۳ پروژه تاسیسات گرمایش حرارت مرکزی در مدارس خراسان‌جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از اجرای ۳۴۳ پروژه تأسیسات گرمایش حرارت مرکزی از ابتدای سال۹۲ تا کنون در سطح مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق به نقل از ایسنا منطقه خراسان جنوبی  محمدرضا بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه تأسیسات گرمایش حرارت مرکزی بالغ بر۱۴۰ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال بوده است.

وی از بهره‌برداری ۱۱ پروژه با ۳۴کلاس درس و ۵۲۶۷ متر مربع زیر بنا همزمان با مهر ماه سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل هشت مدرسه، یک سالن چند منظوره، یک سالن کارگاهی و یک سالن ورزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان کرد: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۵۲۱۱۵ میلیون ریال است که سهم اعتبارات ملی۹۲۰۵میلیون ریال، سهم اعتباری استانی ۱۹۸۵۵ میلیون ریال و ۲۳۰۵۵ میلیون ریال نیز مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

بیکی با بیان اینکه تعداد ۱۷۲ کلاس درس جدید به آمار تعداد کلاس‌های درس موجود در آموزش و پرورش استان افزوده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ ساختمان آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در استان داریم.

وی با اشاره به کمبودهای فضای آموزشی در مرکز استان، ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌هایی که در استان به خصوص در مناطق روستایی داشتیم، مهاجرت‌ها به سمت مرکز استان سرازیر شد که مشکلاتی را در بحث فضاهای آموزشی ایجاد کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر برخی مدارس خالی یا با ظرفیت کم در مناطق روستایی و یا برخی شهرهای استان استفاده می‌شوند، اظهار کرد: در بیرجند کمبود فضای آموزشی را داریم هر چند نیازها را به مرور برطرف کردیم اما لازمه فعالیت بیشتری در این شهر داریم.

بیکی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در شمال شهر بیرجند به خصوص در منطقه مهرشهر، ادامه داد: هفت هزار واحد مسکونی در مهر شهر داریم که ظرفیت آموزشی متناسب با این جمعیت را در این منطقه نداریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای این منطقه بیش از شش هزار دانش‌آموز است، افزود: تا کنون سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس موجود این منطقه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر ظرفیت مدارس مقطع متوسطه دوم ایجاد شود بیش از شش هزار دانش‌آموز خواهیم داشت.

وی با اشاره به ساخت مجتمع آموزشی در مهر شهر، اظهار کرد: این مجتمع با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع با پیش‌بینی۵۰ کلاس درس در سال ۹۰ آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مورد نیاز است که امیدورایم بتوانیم هرچه سریع‌تر این پروژه را به سرانجام برسانیم.