آیین عزاداری “احلی من العسل” در فردوس برگزار می‌شود. مدیر آموزش و پرورش فردوس:

آیین عزاداری “احلی من العسل” در فردوس برگزار می‌شود.

علیرضا خداخواه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: آیین عزاداری دانش‌آموزان پسر با عنوان “احلی من العسل” در شهرستان فردوس همزمان با سراسر کشور صبح روز چهارشنبه پنجم مهرماه مصادف با ششم محرم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ششم محرم سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) یکی از جوان‌ترین شهدای کربلا بود که به مناسبت یادبود شهادت این شهید مراسم عزاداری ویژه دانش‌آموزان پسر، راس ساعت ۹:۳۰ صبح از محل مسجد حجة بن الحسن به سمت مزار امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم برگزار و تجمع اصلی در محل امامزادگان خواهد بود.

خداخواه با بیان اینکه این مراسم با هدف ترويج و نهادينه سازي فرهنگ ولايت مداري، تولي و تبري، امر به معروف و نهي از منکر، آشنايي نسل جوان با زندگینامه و حماسه آفريني شهداي جوان كربلا و شهداي دانش آموز و  ترويج روحیه استکبار ستیزي در جوانان و نوجوانان برگزار می شود افزود: حضور بالغ بر ۱۲۰۰ دانش آموز در این برنامه پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش فردوس در پایان از همکاری کلیه نهادها و ارگان های شهرستان در خصوص کمک به برپایی با شکوه این برنامه صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.