خواندن کلمه سلامت قلبم را آزرده میکند به مناسبت 12اذر روز جهانی معلولین

خواندن کلمه سلامت قلبم را آزرده میکند

اميرحسين صادق پور ضمن عرض تبريك به كليه معلولين استان بخاطر فرا رسيدن هفته جهاني معلولان گفت سلامتي نعمتي بيكران است .كساني كه از اين نعمت بهره ميبرند قدر ان را بدانند .

در كشور ما مردم اكثرا معلولان را اشخاص قشر دوم و ناتوان شمرده و درمورد برخي از افراد از اين هم پا فراتر گذاشته و معلولان را به نام هاي گوناگون چون كر، كور، لنگ ،شل … ياد ميكنند ، بدون اينكه اين افراد بدانند كه معلوليت ناتواني نیست بلكه يك محدوديت است و درصورتيكه فرصتی براي آنها مساعد شود معلولان ميتوانند همانند ديگر افراد جامعه رفتار و عمل كنند ،
معلول به شخصی گفته مي شود كه نظربه عللي محدوديت هاي را دارا ميباشد و اگر سهولت هاي براي او فراهم شود ميتواند كه در جامعه بدون هیچ مشكلي كار كند ، در حال حاضر معلولان با مشكلات متعددي اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي … مواجه بوده كه برخورد تبعيض آميزوفقر از جمله مشكلات عمده اين افراد مي باشند.
مصاحبه ما نشان ميدهد كه معلولیت ناتوانی نیست بلكه محدوديتي است كه اگر فرصت براي ایشان مهيا گردد ميتوانند كه بصورت فعال درجامعه حضوریابند.
امیر حسین صادق پور درگفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی خبرشرق  ميگويد كه هيچ احساس نمي كند كه معلول است و به علاوه می گوید كه معلوليت ناتواني نيست . و با درخواست از تمام معلولين ميگويد كه نبايد ناتواني را بخود راه دهند. كه اكنون توجه شمارا به مصاحبه وي معطوف ميداريم.
در نخست خود را معرفي نموده و بگويید كه معلوليت شما ازكدام ناحيه بوده مي باشد؟
امیر حسین صادق پور هستم متولد ۱۳۶۸ و فوق دیپلم کامییوتر که از بدو تولد به علت مسمومیت حاملگی مادرم دچار این عارضه شدم واکنون به یاری خداوند به کار خبرنگاری مشغول هستم .
از چه سنی دچار معلولیت شدید؟
مشکل جسمی من از بدو تولد بوده . بیماری جسمی و حرکتی
با توجه به اينكه از دوران كودكي دچار معلوليت بوديد، معلوليت تاثيري در زمان ورود به مدرسه برايتان داشت؟(مانند سايرين در سن هفت سالگي به مدرسه رفتيد؟)
مسلما این مورد موجب محدودیت های فراوانی در زندگی و تحصیل من شده و بیشتر از نظر روحی و روانی در این سنین با مشکلاتی روبرو بوده ام که بخاطر توجه و هوشمندی خانواده و معلمین محترم و با تجریه ام توانستم این محدودیت را به فرصت تبدیل کنم.
آیا مشکلات موجود و کمبود امکانات، شما را از ادامه تحصیل منصرف نکرد؟
خیر ، به هیچ وجه بلکه بیشتر راغب شدم که با تحصیل در مدارج بالاتر به زندگی راحت تر و با کمترین دغدغه کمبود ها را جبران نمایم
طوريكه در جريان هستيد معلولين بي شماري دركشورما زندگي ميكنند ، به نظرشما چي كار هاي بايد صورت گيرد تا ديد مردم نسبت به معلولين تغيیر كند و همچنان معلولين آگاهي پيدا كنندكه ميتوانند كار هاي خوبي را انجام دهند ؟
در اين قسمت جامعه و دولت هردو مسوليت دارند ، مردم ما در جامعه بايد ديده خودرا نسبت به معلولين تغیيردهند و كوشش كنند كه معلولين را كمك كنند تا سر پاي خود بايستند نه اينكه در مقابل معلولين به ديد تحقير آميز ، و توهين آميز رفتار كنند ، تلاش نمايد كه باكمك به معلولين فرصت هاي كاري رابراي آنها ايجاد نمايند .

مسووليت هاي دولت درمقابل معلولين اين است كه دولت بايد زمينه هاي كار ، تعليم و تحصيل و حتا يك وزارت خانه را براي معلولين واگذارند تاخود معلولين كار ها را انجام دهند كه اين كار باعث ميشود كه مردم جامعه معلولين را باورکنند وبه توانایی های این قشر پی ببرند

وي اضافه ميكند كه دولت و ديگر نهاد هاي غير دولتي نه تنها در مركز بلكه در ولايات نيز بايد دفاتري ايجاد كنند و به مشكلات معلولين رسيدگي كنند .
شمابرخورد مردم جامعه را چگونه ميبينيد ، آياگاهي شده كه ازطرف آنها براي شمامشكلي پيش آمده باشد؟
شخصا خودم هیچ خاطره بدي ندارم اما اگر برادران معلول ديگر با چنين مشكلي برميخورند كوشش نمايندكه پي اين سخنان نگردند و تلاش نمايند كه استعداد هاي خودرا براي آنها نشان دهند مسلمابهترخواهدبود.
شما راز موفقيت خود را در چي مي بينيد؟
راز موفقيت من تلاش خودم ، خانواده بوده كه بنده را درعرصه تعليم و تربیت همچنان در مدرسه عادی براي فراگيري علم زبان انگلیسی وکامپیوتر كمك نموده اند. همچنین بنده نیزحرفه گویندگی وخبرنگاری هم بسیارعلاقمندم ودوست دارم این حرفه رادنبال کنم

سخن پایانی :
از زحمات خانواده ام به خصوص پدر،مادرو برادرم متشكرم همچنین از اساتید دوران تحصیل خودم صمیمانه تشکر و قدردانی مینمایم و از مسولين محترم  ميخواهم در اين هفته كه به نام معلولين است ودر سراسر دنیا برنامه های ویژه ای جهت برطرف کردن مشکلات خاص معلولان ومهیا نمودن زیر ساخت ها جهت بهتر زندگی کردن معلولین است  به اين قشر توجه بيشتري داشته باشند .وحداقل در محیط های اداری  با توجه به قوانیین موجود کشورجهت استخدامی معلولین ،این افراد به کار گرفته شوند تا مردم نیز توانایی های ما را ببینندو جامعه امادگی پذیرش ما را داشته باشد .

edited

درپایان ازمجموعه پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق نیزتقدیروتشکر میکنم

گفتگواز امیرعلی قسط چی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق