نزار القطری مهمان مردم استان می شود

نزار القطری مهمان مردم استان می شود

،حجت الاسلام منصور هاشمی امروز (۱۰ آبان) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه السلام یکی از علایم مومن را زیارت اربعین ذکر می کنند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شیعیان در اربعین به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف می شوند، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی ۶ موکب برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی راه اندازی کرده است که تقاضای ایجاد یک موکب دیگر هم کرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود ۵۸ هزار پاکستانی برای اربعین وارد کشور شوند، ادامه داد: موکب های خراسان جنوبی که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد از میزبان زایران پاکستان هستند.

به گفته وی، بیشتر زائران پاکستانی برای تشرف به کربلا از مسیر کرمان می روند و در برگشت، مسیر مشهد را انتخاب می کنند که اوج میزبانی ما در برگشت این زائران است.

 

حجت الاسلام هاشمی گفت: در محل مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام نهبندان، امامزاده سیدعلی نهبندان، امامزادگان باقریه شهرستان بیرجند، مزار ساقی، امامزاده زیدالنار قاین و امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم فردوس میزبان زائران هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این امامزادگان امکاناتی از قبیل پذیرایی، میان وعده، اسکان و … پیش بینی شده است، افزود: تا امروز برای اعزام هفت کاروان پیاده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری های لازم انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه حرکت کاروان های پیاده اربعین از محل امامزادگان انجام می شود،‌ گفت: در هر کاروان که به سفر اربعین اعزام می شوند هدایایی از قبیل صلوات شمار، چفیه، تسبیح و یا کاور به زائران داده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه از برگزاری مراسم اربعین در ۲۳ امامزاده استان خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۹ صبح شروع می شود.

 

به گفته وی، در چهار شهر بیرجند، خضری، نهبندان و فردوس مراسم پیاده روی عزاداران حسینی به سمت بقاع متبرکه پیش بینی شده است به عنوان مثال در شهرستان فردوس مردم و عزاداران مسیر ۲ کیلومتری را تا امامزاده پیاده خواهند رفت و در ظهر ۳۵ هزار نفر مهمان غذای تبرک خواهند بود.

 

حجت الاسلام هاشمی در خصوص حمایت از دو کمپ استان سیستان و بلوچستان که پذیرای زائران اربعین هستند،‌گفت: حدود ۳۰ میلیون تومان تاکنون از سوی استان به این دو موکب کمک شده است که تا ۵۰ میلیون افزایش خواهد یافت.

 

وی از پذیرایی از زائران پیاده مشهدالرضا در قالب طرح «قدم های آسمانی به سوی امام مهربانی» خبر داد و افزود: برای هرچه بهتر انجام شدن این مهم، از زائران در ۶ میقات میزبانی می شود.

وی با تشکر از هیات امنای امامزادگان در ایام اربعین و ایام شهادت امام رضا علیه السلام در میزبانی از زائران گفت: در مجموع پیش بینی می شود ۱۶۰ میلیون تومان برای هشت موکب اربعین و ۱۶۰ میلیون تومان برای موکب های امام رضا علیه السلام هزینه می شود.

 

حجت الاسلام هاشمی به اختصاص هشت درصد نیات واقفان استان به ایام اربعین و عزاداری ماه صفر اشاره کرد و افزود: در سال قبل هشت هزار نفر زایر اربعین و زائران پیاده مشهدالرضا را میزبانی کردیم که پیش بینی می شود این رقم امسال به ۱۰ هزار نفر برسد.

 

وی یادآور شد: در ایام اربعین حسینی نزار القطری مهمان مردم استان و شهرستان قاین می شود.