مشاوره، نجات دهنده جان یک نوزاد با انسداد راه هوایی در شهرستان فردوس

مشاوره، نجات دهنده جان یک نوزاد با انسداد راه هوایی در شهرستان فردوس

کارشناس مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فردوس، جان یک نوزاد ۹ ماهه را تلفنی نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار شرق ایران – در تماس تلفنی مادر نوزادی که دچار انسداد راه هوایی شده بود با مشاوره نجات بخش علی زرین فر یکی از کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فردوس، نوزاد ۹ ماهه از خفگی نجات یافت.

در این تماس تلفنی، پس از مشاوره و آموزش مانور توسط واحد دیسپچ و انجام مانور توسط مادر نوزاد، انسداد راه هوایی قبل از رسیدن آمبولانس برطرف شد و در زمان حضور آمبولانس، وضعیت نوزاد مساعد گزارش شد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس گفت: خفگی اغلب ناشی از ورود ناگهانی جسم خارجی به راه هوایی رخ می‌دهد و مانور هایملیخ، اولین قدم در مواجهه با این بیماران بوده و توصیه می‌شود همه افراد آن را یاد بگیرند.

صبوری افزود: در بزرگسالان با علایم بالا باید در پشت بیمار قرار گرفت و دست‌های خود را دور شکم وی حلقه زد. بهتر است یک دست خود را مشت کرده و با دست دیگر مچ دستی که مشت کرده اید را بگیرید و سپس شکم بیمار را به سمت بالا در چند نوبت فشار دهید.

به گفته وی همچنین در شیرخواران و کودکان زیر یکسال، ابتدا باید دهان کودک را از نظر وجود جسم خارجی بررسی، سپس کودک را روی یک دست خود با حمایت از گردن وی و به روی شکم بخوابانید و ضرباتی به پشت وی بزنید.

صبوری با تشکر از مشاوره مفید همکاران اورژانس ۱۱۵ در مواقع بحرانی گفت: از مردم انتظار داریم در هنگام بروز مشکل بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن حفظ خونسردی به راهنمایی ها و مشاوره های کارشناسان اورژانس توجه و نجات دهنده جان بیمار باشند.