طرح‌های آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تعيين تکليف مي‌شود

طرح‌های آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تعيين تکليف مي‌شود

استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: تکمیل پروژه‌های نيمه تمام آستان قدس رضوي در استان و پروژه‌هايي که کلنگ‌زني شده اما عمليات اجرايي آنها آغاز نشده در دست بررسي است و به زودي تكميل و اجراي عمليات برخي پروژه‌ها در دستور كار قرار مي‌گيرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبارشرق ایران از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمدصادق معتمديان افزود: يکي از مهمترين اين پروژه‌ها احداث مجتمع آموزشي ۳۶ کلاسه در شمال شهر بيرجند است كه سال ۹۶ كلنگ‌زني شد اما به دليل برخي مشكلات هنوز عمليات اجرايي آن آغاز نشده است.
وی این پروژه را از ضرورت‌های زيرساختي در مرکز استان دانست و اظهار داشت: مراحل اجرايي، واگذاري و مناقصه اين پروژه به زودي در دستور کار قرار مي‌گيرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات و عقب افتادگی‌هایي که خراسان جنوبي در حوزه زيرساخت دارد سياست ما بر اين است که علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي حداكثري دولت، از ساير ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها اعم از دستگاه‌هاي حاكميتي و نهادهاي مختلف در زمينه كمك به توسعه و پيشرفت استان استفاد كنيم.
وی استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی را يکي از ظرفيت‌هاي خوب استان برشمرد و اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته سرمايه گذاري‌هاي خوبي در بخش‌هاي عمراني و اقتصادي توسط اين نهاد در استان به ويژه مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.
معتمدیان گفت: برخی پروژه‌ها کلنگ‌زنی يا انعقاد تفاهم نامه شده اما به دلايل مختلف از جمله کمبود منابع مالي نيمه تمام مانده يا به سرانجام نرسيده است.
وی بیان کرد: برای پيگيري اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام آستان قدس رضوي در استان، هفته گذشته به همراه معاونان عمراني و اقتصادي استانداري با توليت آستان قدس رضوي ديدار داشتيم که گزارشي از وضعيت استان ارايه شد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آستان قدس رضوي تاکنون اقدامات ارزشمندي در استان انجام داده است يادآور شد: در ديدار هفته گذشته بر لزوم حضور بيشتر آستان قدس به منظور محروميت زدايي و سرمايه گذاري بيشتر در حوزه اقتصادي تاکيد شد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده ولي فقيه در استان و به نمايندگي از مردم،استانداري خراسان جنوبي از توليت آستان قدس رضوي جهت سفر به استان دعوت به عمل آورد.
معتمدیان افزود: قبل از سفر تولیت آستان قدس رضوی، هياتي به سرپرستي قائم مقام آستان و معاونت‌هاي مربوط به خراسان جنوبي سفر خواهند کرد تا زمينه‌هاي ارتقاي همکاري‌هاي بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی در بخش اقتصادی فعاليت‌هاي خوبي در استان داشته اما برخي اقدامات از جمله فعاليت در حوزه معادن تعطيل شده است که درخواست داريم در کنار معادن، سرمايه گذاري نيز انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی بر لزوم فرآوری معادن سنگ در استان توسط آستان قدس رضوی تاکيد کرد و گفت: از اين طريق زمينه اشتغال بخش زيادي از جمعيت بيکار استان نيز فراهم خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین بسته‌های پيشنهادي براي سرمايه گذاري در اختيار آستان قدس قرار خواهد گرفت که يکي از بخش‌هاي سرمايه گذاري بخش مسکن است.
معتمدیان گفت: با توجه به طرح اقدام ملی در تولید مسکن، يکي از مهمترين پروژه‌هاي خراسان جنوبي مربوط به شهر بيرجند است که اراضي براي آماده سازي در اختيار سازمان عمران آستان قدس رضوي قرار گرفته است.
وی افزود: امیدواریم در زمينه ساخت مسکن به تفاهم برسيم که ساخت واحدهاي مسکوني براي افرادي كه شرايط دريافت آن را دارند و مسكن اولي‌ها فراهم شود و مسكن ارزان قيمت در اختيار متقاضيان قرار گيرد.