تولید  بیش از ۱۸۰میلیارد ریال محصولات لبنی و دامی توسط عشایر درمیان؛

تولید بیش از ۱۸۰میلیارد ریال محصولات لبنی و دامی توسط عشایر درمیان؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر شرق علی حسینی نسب  افزود: عشایر شهرستان از ابتدای امسال یک هزار و ۸۰۰ تن لبنیات، ۱۲۰تن پشم، کرک و مو و ۶۰۰ تن گوشت قرمز تولید کردند و با تولیدات خود نقش موثری در تحقق اقتصادی مقاومتی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در زمینه صنایع دستی نیز حوله، پشتی، قالیچه، گلیم و گبتانی (بلوچی دوزی لباس زنانه) توسط عشایر شهرستان تولید می شود.
وی با بیان اینکه در راستای حل مشکلات معیشتی عشایر همه ساله توسط امور عشایری آرد بین این قشر توزیع می شود، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۶۰ تن آرد و سال گذشته نیز یک هزار و ۳۲۰ تن آرد و ۴۵ تن برنج بین عشایر توزیع شد.
وی بیان کرد: در سال جاری ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای امور عشایری شهرستان مصوب شده که تاکنون اختصاص نیافته است.
مدیر امور عشایری درمیان با اشاره به اینکه همه ساله طرح زنجیره گوشت قرمز در شهرستان اجرا می شود، گفت: امسال برای اجرای این طرح تعداد ۴۸ نفر از عشایر برای دریافت تسهیلات با نرخ چهار درصد به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: در سال گذشته هم نیز ۹۶ نفر از عشایر برای دریافت ۵۳۰ میلیون تومان در راستای اجرای زنجیره گوشت قرمز به بانک عامل معرفی شدند.
وی فرسودگی خودرو های آبرسان، کمبود اعتبار، کمبود علوفه بر اثر خشکسالی های اخیر، عدم مجوز برای حفرچاه در نقاط مرزی برای تامین علوفه عشایر و نیاز ضروری به توزیع کالاها و موادغذایی یارانه ای بین عشایر را از مهمترین مشکلات عشایر شهرستان بیان کرد.