فعالیت کنسرسیوم صادراتی خراسان‌جنوبی با هدف معرفی محصولات مزیت‌دار؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:

فعالیت کنسرسیوم صادراتی خراسان‌جنوبی با هدف معرفی محصولات مزیت‌دار؛

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، از فعالیت کنسرسیوم صادراتی با هدف معرفی محصولات مزیت‌دار استان خبر داد.

هاشم ولی‌پورمطلق با اعلام این خبر افزود: کنسرسیوم صادراتی در استان با هدف بازاریابی شبکه‌ای جهانی، معرفی محصولات، به ویژه محصولات مزیت‌دار استان (زعفران، زرشک، عناب، گیاهان دارویی، فرآورده‌های دام و طیور و شیلات)، کاهش ریسک و سودآوری بیشتر، صادرات و نهایتا ظاهر شدن به عنوان برند خوشنام ایرانی در بازارهای جهانی، رقابت با سایر برندهای جهانی و استفاده همه اعضای کنسرسیوم از منافع حاصله و رشد تمام اعضاء ایجاد شده و کنسرسیوم فعالیت مشترک ورود به بازار خارجی و سهولت فعالیت های صادراتی فعال است.

وی ادامه داد: به‌طور کلی کنسرسیوم‌ها با هدف کاهش قیمت تمام شده، گستردگی بازار هدف صادراتی، تنوع محصولات، انجام مطالعات بازار و جلوگیری از رقابت منفی تشکیل می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: کنسرسیوم می‌تواند وارد حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و گردشگری شده و به‌طور کلی کنسرسیوم می‌تواند خدمات متعدد در بازاریابی شبکه‌ای ارائه دهد.

ولی‌پورمطلق اظهارکرد: استقبال از کنسرسیوم‌های در حال تشکیل استان (کنسرسیوم طیور و کنسرسیوم خشکبار) بسیار خوب بوده است.

وی افزود: پس از تشکیل کنسرسیوم با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت و معدن و از طریق برگزاری همایش‌ها، سمینارها و استفاده از سایر وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ای نسبت به معرفی عمومی اقدام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: کارشناسان سازمان‌ها، طرف قرارداد هیچ کنسرسیومی نیستند و کنسرسیوم، همکاری بین شرکتی است که به شرکت‌های انفرادی این فرصت را می‌دهد تا رقابت‌پذیری خود را اصلاح کرده و در راستای منتفع شدن از بازارهای بین‌المللی ناشی از جهانی‌سازی استفاده بهینه را ببرند.

ولی‌پورمطلق خاطرنشان کرد: مردم (کشاورزان و تولید کنندگان خرد) باید نسبت به ارائه محصولات خود به بنگاه‌ها یا موسسات عضو کنسرسیوم اقدام کنند.