ثبت بیش از ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی طی شش ماهه اول امسال؛

ثبت بیش از ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی: در ۶ماهه اول سال امسال بالغ بر ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ استان خراسان جنوبی صورت گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرشرق به نقل از ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی عرب نژاد، امروز (یکم آذرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی مردم استان در ۶ ماهه اول امسال، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ صورت گرفته است.

وی افزود: ازآنجایی که درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می کنند بهزیستی نیز باید امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم کند که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی ۱۴۸۰ را فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مشاوره تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه ها است.

وی تصریح کرد: این مشاوران از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه های مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیادو جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل را ارائه می کنند.

عرب نژاد یادآور شد: تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چون تنها سامانه های سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از ۱۴۸ به ۱۴۸۰ تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.

وی تصریح کرد: بیشترین تماس های گرفته شده مشکلات بین فردی به ویژه مشکلات و چالش های بین همسران است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی ازسیاست های بهزیستی ارتقاءسلامت اجتماعی جامعه با استفاده از مراکز مشاوره اس، افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با مشاوران و کارشناسان سامانه تلفنی۱۴۸۰، اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را دریافت می‌کنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند .